school5

Υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου Παντάνασσας

Δημοτική παράταξη ‘Αγρίνιο Ανοιχτό & Πράσινο’:

Το «Αγρίνιο Ανοιχτό & Πράσινο» στηρίζει την τοπική κοινωνία της ΔΚ Παντάνασσας Αγρινίου στον αγώνα της ενάντια στην υποβάθμιση του Δημοτικού της Σχολείου.

Η τοπική κοινωνία της Παντάνασσας Αγρινίου εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στην απόφαση για υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου της περιοχής. Ένα σχολείο που επί δεκαετίες αποτελεί ζωντανό κύτταρο της κοινότητας, με σημαντική προσφορά στην εκπαίδευση και την κοινωνική συνοχή, κινδυνεύει να χάσει τον χαρακτήρα του και να υποβαθμιστεί λειτουργικά.
Η απόφαση αυτή όχι μόνο δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες και τους μαθητές, αλλά ενισχύει και το φαινόμενο της εγκατάλειψης των χωριών. Αντί το κράτος να στηρίζει τα μικρά σχολεία της περιφέρειας, τα οδηγεί σε συρρίκνωση, στερώντας από τα παιδιά το δικαίωμα σε ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση στον τόπο τους.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης να επανεξετάσουν άμεσα την απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και την αναγκαιότητα στήριξης της τοπικής κοινωνίας. Η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί· είναι άνθρωποι, παιδιά και μέλλον.

Για δεκαετίες, το Δημοτικό Σχολείο Παντάνασσας αποτέλεσε σημείο αναφοράς, όχι μόνο για την εκπαίδευση αλλά και για τη συνοχή του χωριού. Εκεί χτυπούσε η “καρδιά” της κοινότητας — εκεί γνώριζαν τα παιδιά την αξία της μάθησης, της συνεργασίας και της συμμετοχής. Σήμερα, όμως, η λογική των αριθμών και των «οικονομικών εξορθολογισμών» απειλεί να σβήσει αυτή τη φλόγα.

Αντί το κράτος να στηρίζει τα μικρά σχολεία της περιφέρειας — που αποτελούν θεμέλιο για τη ζωή στην ύπαιθρο — επιλέγει να τα συρρικνώνει, ενισχύοντας έτσι το φαινόμενο της ερημοποίησης των χωριών. Ένα σχολείο που υποβαθμίζεται σήμερα, είναι μια κοινότητα που θα σβήσει αύριο.

Η εκπαίδευση δεν μπορεί να μετριέται με αριθμούς.
Είναι δικαίωμα, πολιτισμός και μέλλον. Η πολιτεία οφείλει να ακούσει τη φωνή των γονιών, των εκπαιδευτικών και των παιδιών της Παντάνασσας — και να αναθεωρήσει μια απόφαση που υπονομεύει την ουσία της δημόσιας παιδείας.


Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Δημοτικού Σχολείου Παντάνασσας Αγρινίου:

Παντάνασσα 10/10/2025

Προς: Την Υπουργό Παιδείας
Τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας
Τον Δήμαρχο Αγρινίου
Τους τοπικούς βουλευτές
Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Θέμα: Υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Παντάνασσας – Ζητάμε την άμεση αναθεώρηση της απόφασης

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Παντάνασσας Αγρινίου εκφράζει τη βαθιά του ανησυχία, αγανάκτηση και διαμαρτυρία για την πρόσφατη απόφαση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης να υποβαθμίσει το σχολείο μας από τετραθέσιο σε τριθέσιο.

Η απόφαση αυτή υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς περισσότεροι μαθητές θα συγκεντρώνονται στις ίδιες αίθουσες, με λιγότερους εκπαιδευτικούς να καλούνται να διδάξουν πολλαπλές τάξεις ταυτόχρονα.
Επιπλέον δημιουργεί ανισότητες μεταξύ μαθητών που φοιτούν σε σχολεία διαφορετικών περιοχών, όπου υπάρχουν περισσότερες δομές και προσωπικό. Αποδυναμώνει το δημόσιο σχολείο της υπαίθρου και ενισχύει την τάση εγκατάλειψης των χωριών και των τοπικών κοινοτήτων.
Τέλος αντίκειται στην αρχή της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας.

Το σχολείο μας εξυπηρετεί παιδιά από την Παντάνασσα και τις γύρω περιοχές, σε μια κοινότητα με ενεργούς πολίτες, οικογένειες που επιλέγουν να παραμένουν στον τόπο τους, ενισχύοντας την τοπική κοινωνία και οικονομία. Η εκπαιδευτική υποδομή είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του πληθυσμού και την ενίσχυση της περιφέρειας.

Ζητούμε:

1. Την άμεση επανεξέταση και αναστολή της απόφασης υποβάθμισης του Δημοτικού Σχολείου Παντάνασσας.

2. Τη διατήρηση της τετραθέσιας λειτουργίας του σχολείου μας, ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα και η ισότητα στην εκπαίδευση των παιδιών μας.

3. Τη στήριξη όλων των αρμόδιων φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ώστε να αποτραπούν μελλοντικά παρόμοιες αποφάσεις που πλήττουν την εκπαιδευτική και κοινωνική συνοχή της περιοχής.

Η υποβάθμιση ενός σχολείου δεν είναι μόνο αριθμοί και στατιστικά. Είναι πλήγμα στην εκπαιδευτική ισότητα, στην ψυχολογία των μαθητών και στην ίδια την τοπική κοινωνία.
Καλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να στηρίξουν έμπρακτα το δικαίωμα των παιδιών μας σε ισότιμη και ποιοτική δημόσια εκπαίδευση.