dhmagrin

Συζήτηση στην συνεδρίαση λογοδοσίας στο Αγρίνιο

Δημοτική παράταξη ‘Αγρίνιο – Πάμε Ψηλά’:

Κατά τη Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, «Αγρίνιο – Πάμε Ψηλά» ανέδειξε, δια των θεμάτων που εισηγήθηκε, σημαντικά ζητήματα που αφορούν στο παρόν και το μέλλον του Δήμου Αγρινίου.

Το Επιχειρηματικό Πάρκο Αγρινίου ήταν ένα από αυτά. Ο εισηγητής, Νίκος Γκρίζης επεσήμανε αρχικά ότι η συζήτηση για το Επιχειρηματικό Πάρκο άνοιξε από το 2016, όταν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και με υφυπουργό Οικονομικών τον κ. Αλεξιάδη, στο επιμελητήριο του Αγρινίου, έγινε η πρώτη κρούση για την παραχώρηση της έκτασης στο Αγγελόκαστρο. Από τότε, κύλισε πολύς χρόνος χωρίς αποτέλεσμα. Κυβερνήσεις άλλαξαν, περιφερειακές αρχές άλλαξαν, αλλά το θέμα παραμένει στην αφετηρία ακόμα. Ο Δήμος Αγρινίου έχει από το 2021 αναθέσει, με δική του χρηματοδότηση, με το ποσό των 300.000 ευρώ, σε Τεχνικό Σύμβουλο την κατάρτιση πλήρους φάκελου την υπόθεση του Επιχειρηματικού Πάρκου Αγρινίου. Η ΕΤΑΔ, στη δικαιοδοσία της οποίας είναι η έκταση του Αγγελοκάστρου και η οποία εξαιρέθηκε από το «Υπερταμείο» δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα του Δήμου Αγρινίου και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, η οποία έχει εκπονήσει μάλιστα σχέδιο για την ανάπτυξη επιχειρηματικών πάρκων σε όλη τη Δυτική Ελλάδα.  Σε πρόσκληση του Ταμείου Ανάκαμψης στο πλαίσιο του Ν. 4982/22 για την ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων εντάχθηκαν 20 βιομηχανικά πάρκα πόλεων όπως Λαμίας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Σερρών κλπ συνολικής χρηματοδότησης του προγράμματος 44,21 εκατ. ευρώ.

Εύλογα, επομένως, και με δεδομένο ότι το Επιχειρηματικό Πάρκο αναφέρεται σε ένα από τα πιο σημαντικά αναπτυξιακά θέματα της περιοχής και του Δήμου Αγρινίου ειδικότερα, ο κ. Γκρίζης ρώτησε τη Δημοτική Αρχή σε ποιες περαιτέρω ενέργειες έχει προβεί για τη θετική κατάληξη του ζητήματος τη στιγμή κατά την οποία πόλεις μικρότερες σε πληθυσμό αυτής του Αγρινίου έχουν ταχύτερες εξελίξεις.

Στην εγγραφή των προς συζήτηση θεμάτων είχε περιληφθεί και το μείζον για την περιοχή θέμα που πρώτοι ανέδειξαν μαθητές που είχαν την ευαισθησία να προσφέρουν στην πόλη μας ότι οι θεσμικοί παράγοντες δεν σκέφτηκαν καν, η ανάγκη να αναδειχθεί επιτέλους το αρχαίο Αγρίνιο. Το θέμα, που ενεργοποίησε τα αντανακλαστικά κοινωνικών φορέων στο Αγρίνιο και ανθρώπων του πνεύματος και του πολιτισμού, εισηγήθηκε ο Λευτέρης Αραχωβίτης, ο οποίος και με δεδομένη και την πρόσφατη απάντηση της υπουργού πολιτισμού κας. Μενδώνη, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να ληφθεί καμία πρωτοβουλία σχετικά, καθώς θεωρεί ότι η μελλοντική (οψόμεθα πότε) λειτουργεία μουσείου στις καπναποθήκες Παπαπέτρου, που για αυτό το σκοπό αγοράστηκαν μερικές δεκαετίες πριν, καλύπτει τις ανάγκες!

Η συλλογιστική αυτή δεν γίνεται αποδεκτή απ’ την παράταξη. Και είναι πραγματικά απορίας άξιο πως η ηγεσία του υπουργείου δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορά ενός μουσείου από έναν αρχαιολογικό χώρο, αλλά και το πως η Δημοτική Αρχή δεν αντέδρασε σε αυτή την εξέλιξη, …όπως όλα αυτά τα χρόνια δεν έλαβε καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για την ανάδειξη του αρχαίου Αγρινίου. Η εισήγηση πάντως, που επρόκειτο να γίνει απ’ τον επικεφαλής της παράταξης, Κώστα Πιστιόλα, ο οποίος και λόγω αιφνίδιας υποχρέωσης δεν κατέστη δυνατό να παραστεί, ενεργοποίησε και έτερη παράταξη, που κατά τη σύνηθη πρακτική της σπεύδει να …προλάβει!

Ποιες οι ενέργειες της δημοτικής αρχής για την αποκατάσταση της πεζογέφυρας στη Νεάπολη Αγρινίου, ρώτησε ο Σπύρος Γρίνος, επιδιώκοντας ουσιαστικά δια της εισήγησης του θέματος να ασκήσει πίεση προς πάσα κατεύθυνση για την ταχεία ανακατασκευή της πεζογέφυρας, κατά συνέπεια και της απομάκρυνσης του κινδύνου πρόκλησης ατυχημάτων στην περιοχή.

Ο Παναγιώτης Καψάλης, απ’ την πλευρά του, με έμφαση έθεσε το θέμα της αξιοποίησης των χρηματοδοτήσεων, της πιστοποίησης και καταγραφής των παιδικών χαρών στο σύνολο του Δήμου Αγρινίου. Σημειώνουμε ότι ανάγκη ύπαρξης και καλής, πιστοποιημένης και ασφαλούς λειτουργίας τέτοιων χώρων, δεν υπάρχει μόνο στην πόλη, αλλά και στις Κοινότητες, ιδιαίτερα σε όσες συγκρατούν μαθητικό πληθυσμό. Ακόμη και σε αυτές της πόλης, όμως, συχνά παρατηρούνται προβλήματα και σοβαρά θέματα ασφάλειας, πέραν των όσων αναπόφευκτα μπορεί να δημιουργηθούν λόγω της φυσιολογικής φθοράς, που ακόμη κι αυτά θα πρέπει άμεσα να διορθώνονται. Ο κ. Καψάλης ζήτησε αναλυτική, επίσημη ενημέρωση για το πόσες είναι οι παιδικές χαρές στο Δήμο Αγρινίου, πόσες έχουν πιστοποίηση και πόσες λειτουργούν με καθεστώς «ανοχής». Αναφέρθηκε δε σε παραδείγματα παιδικών χαρών, που δεν τιμούν το Δήμο Αγρινίου.
Πιο αναλυτικά, ο κ. Καψάλης τόνισε ότι οι παιδικές χαρές του Δήμου Αγρινίου αποτελούν χώρους παιχνιδιού και ψυχαγωγίας. Η ισχύουσα νομοθεσία για την λειτουργία των παιδικών χαρών διέπετέ από την Υπουργική Απόφαση 28492/ΦΕΚ 931/Β/18.05.09 όπως τροποποιήθηκε με την υπουργική απόφαση 27934/ΦΕΚ Β 2029/25.07.2014.

Η διατήρηση των παιδικών χαρών σε συνθήκες καλής και ασφαλής λειτουργίας αποτελούν ευθύνη του Δήμου Αγρινίου. Διαπιστώνουμε πως σε πολλές παιδικές χαρές οι συνθήκες λειτουργίας τους δεν είναι οι πρέπουσες και υπάρχουν κακές συνθήκες λειτουργίας τους με ελλιπή συντήρηση οργάνων, ελλιπή συντήρηση του χώρου της παιδικής χαράς και έλλειψη ανάρτηση σήματος, το οποίο συνοδεύει την βεβαίωση καταλληλόλητας της παιδικής χαράς.

Ο Δήμος έχει, βεβαίως, προβεί σε ορισμένες παρεμβάσεις επί υφιστάμενων παιδικών χαρών, όπως το έτος 2023 σε δημοπράτηση έργου «Συντήρηση και Επισκευή παιδικών χαρών Δήμου Αγρινίου» ποσού 250.000 € το οποίο συμβασιοποιήθηκε το 2024, καθώς και ποσά που δίνονται μέχρι και σήμερα με αναθέσεις για επισκευή παιδικών χαρών, όπως συνέβη στην τελευταία αναμόρφωση όπου δημιουργήσατε κωδικούς ΚΑ για επισκευή και συντήρηση παιδικών χαρών.
Αυτό που προέχει, όμως, στις παιδικές χαρές είναι η ασφάλεια των παιδιών που κάνουν χρήση.

Από τις απαντήσεις της Δημοτικής Αρχής προέκυψε ότι από το σύνολο των 62 παιδικών χαρών, πιστοποίηση έχουν μόλις οι 10 και μόνον αυτές λειτουργούν.


Τοποθέτηση Λαϊκής Συσπείρωσης Αγρινίου
στη συνεδρίαση λογοδοσίας του Δ.Σ. Αγρινίου στις 28 Απριλίου 2025

Για μια ακόμη χρονιά στο ίδιο έργο θεατές….

Όλες οι αιτίες – αρνητικοί παράγοντες – εξάπλωσης των πυρκαγιών είναι εδώ. Πέρσι 500.000 στρέμματα ήταν τα καμένα – μεγάλες καταστροφές σε ατομικές, λαϊκές περιουσίες. Για μια ακόμη χρονιά η κυβέρνηση δηλώνει «πανέτοιμη». Εμείς όμως γνωρίζουμε. Πέρα από τις φιέστες υπάρχει και η πραγματικότητα.
Σε Πυροσβεστική και Δασική Υπηρεσία υπολείπονται χιλιάδες οργανικές θέσεις. Δεν είναι βλέπετε επιλέξιμη δαπάνη για την ΕΕ και την κυβέρνηση, με την κυνική δικαιολογία ότι δεν παράγει συγκριτικό πλεονέκτημα κι έχει κόστος. Βέβαια το ίδιο ισχύει για όλη την πολιτική προστασία.
Είναι φανερό ότι το κράτος δίνει βάρος στην κατάσβεση και κυρίως στην αεροπυρόσβεση σε αναντιστοιχία με κάθε επιστημονική άποψη, και κυρίως δε δίνει βάρος στην πρόληψη.
Κατά τη γνώμη μας, το πρόβλημα των δασικών πυρκαγιών δεν είναι κυρίως επιχειρησιακό πρόβλημα, αλλά πρωτίστως πρόβλημα διαχείρισης και προστασίας των δασών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ο νόμος 5106/2024 με τον οποίο εκχωρείται η διαχείριση των δασών σε ξυλοβιομήχανους, οδηγεί σε αντίθετη κατεύθυνση από την προστασία των δασών για ευνόητους λόγους , που αν χρειάζεται μπορούμε να αναλύσουμε.

Η κυβέρνηση με Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2023 για τον καθαρισμό των οικοπέδων, προσπαθεί να μεταφέρει τις ευθύνες για πιθανές καταστροφές στα λαϊκά νοικοκυριά σαν ατομική ευθύνη και η ίδια να «νίπτει τας χείρας της» για δικές της ευθύνες.
Τώρα πια είναι κοινώς αποδεκτό, εκτός βέβαια των κυβερνήσεων, ότι ήταν εγκληματικός ο εντιεπιστημονικός διαχωρισμός της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών από την καταστολή τους, με την μεταφορά όλης της ευθύνης της δασοπυρόσβεσης από τη Δασική Υπηρεσία στην Πυροσβεστική που έγινε το 1998 και διατηρείται παρά τα καταστροφικά αποτελέσματα που έχει.
Από το γενικό πλάνο δεν μπορεί να αφαιρέσει κανείς και τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν ακόμη και σήμερα οι πυροσβέστες σε υποδομές, σε μέσα, σε εργασιακές σχέσεις, σε συνθήκες εργασίας, σε μισθολογικές απολαβές, σε ελλείψεις προσωπικού. Και όταν οι εποχικοί πυροσβέστες ζητούν τη μονιμοποίησή τους, τότε αναλαμβάνουν τα ΜΑΤ, με εντολή της κυβέρνησης, να τους συνετίσουν.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στη Δασική Υπηρεσία με έλλειψη μόνιμου και ειδικευμένου επιστημονικού και λοιπού προσωπικού στο 70% των αναγκών. Λείπουν περίπου 1500 δασολόγοι και 10000 δασεργάτες.

Σε δυο μέρες ξεκινά η αντιπυρική περίοδος. Θέλουμε να ρωτήσουμε και να ενημερωθούμε μέσα στα πλαίσια αυτής της διαμορφωμένης κατάστασης που περιγράψαμε: η Δημοτική Αρχή ποια μέτρα έχει πάρει, ποιες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει, τι προτίθεται να κάνει ενόψει της αντιπυρικής περιόδου;
Ελπίζουμε η υποχρέωσή της να μην εξαντληθεί σε μια σύσκεψη με τις αρμόδιες υπηρεσίες, τη διάθεση μιας υδροφόρας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, την ενημέρωση των συνδημοτών μας για τη νομική υποχρέωση καθαρισμού των οικοπέδων τους και την είσπραξη προστίμων για όσους δεν συμμορφωθούν «προς τας υποδείξεις».

Ρωτάμε τι έχει κάνει η Δημοτική Αρχή και τι έχει γίνει για τη συντήρηση και διάνοιξη δασικών δρόμων, τον καθαρισμό δασών και κυρίως των αστικών και περιαστικών αλσών και δασυλλίων, τη συντήρηση και λειτουργία πυροσβεστικών κρουνών και υδατοδεξαμενών , τη λειτουργία πυροφυλακίων, τη συνεργασία με εθελοντικές ομάδες δασοπροστασίας;

Ελπίζουμε η απάντηση της Δημοτικής Αρχής μην καλυφθεί πίσω από την πενιχρότητα των κονδυλίων που δίδονται για την πολιτική προστασία από την κυβέρνηση, που όντως έτσι είναι. (Για φέτος δίνεται το ποσό των 37,5 εκ. ευρώ σε 332 δήμους, που μπορεί να είναι προσαυξημένο κατά 9 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2024 αλλά όμως είναι λιγότερο σε αντιστοιχία των 4 ευρώ κατ’ άτομο).

Γι’ αυτό πάνω απ’ όλα ερωτάται η Δημοτική Αρχή αν επιτέλους προτίθεται να έρθει σε σύγκρουση με την κυβερνητική πολιτική που θεωρεί τις ανάγκες μας σαν κόστος και αποτελεί προσάναμμα των καταστροφικών πυρκαγιών, για να μην έχουν την «τύχη» οι συνδημότες μας κάποια στιγμή να γίνουν δέκτες μηνύματος «βάλτε το στα πόδια» από το 112, στο οποίο η κυβέρνηση με περίσσια ευκολία καταφεύγει για να εξαντλήσει τις υποχρεώσεις της.