seaplane1

Ομιλία Δημήτρη Κωνσταντόπουλου για τα υδατοδρόμια

Ομιλία στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια

Συζητάμε σήμερα ένα νομοσχέδιο μεγάλης σημασίας,
ειδικά για την ελληνική περιφέρεια που το περίμενε έως τώρα λόγω των ρυθμίσεων για τη λειτουργία των υδατοδρομίων.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Στη χώρα μας, όπου κυριαρχεί το υδάτινο στοιχείο και βασικό γνώρισμα της μορφολογίας της είναι η ακτογραμμή και τα νησιά της η λειτουργία των υδατοδρομίων μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη.

Να θυμίσω, ότι η προσπάθεια ξεκίνησε το 2003 από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και τον Υπουργό κ. Βερελή.

Ακολούθησε ο ν. 4146/2013 και ο ν. 4568/2018, χωρίς ωστόσο τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι στη λειτουργία των υδατοδρομίων, το αγκάθι ήταν πάντα η τεράστια γραφειοκρατία.

Που δυστυχώς, δεν ξεπεράστηκε ούτε με τις πρόσφατες διατάξεις του ν. 4568/2018.

Ενός νόμου που αντί να υιοθετήσει μια αναπτυξιακή προοπτική παρέμεινε προσκολλημένος σε ξεπερασμένες ρυθμίσεις με εμπλοκή πολλών δημόσιων Υπηρεσιών και πολλές εξουσιοδοτικές διατάξεις οι οποίες ουδέποτε εκδόθηκαν.

Αποτέλεσμα, ο νόμος αυτός ουσιαστικά να παραμείνει ανενεργός και τούτο με ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης.

Αγαπητοί συνάδελφοι, το σημερινό νομοσχέδιο, έχει ως στόχο την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και θεωρώ θετική εξέλιξη η καταπολέμησή της.
Ωστόσο αυτό θα φανεί από την προώθηση της λειτουργίας των υδατοδρομίων στην πράξη.
Και έρχομαι στις ρυθμίσεις:
Βασικές ρυθμίσεις λοιπόν είναι :
• Η θέσπιση της ενιαίας άδειας ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου, αντί της αδειοδότησης σε δύο στάδια,
• η χορήγηση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου και σε ιδιώτες,
• η δυνατότητα λειτουργίας υδατοδρομίων σε τουριστικούς λιμένες (δηλαδή μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), σε Περιοχές Ολόκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα,
• καθώς και η δημιουργία υδάτινων πεδίων σε σημεία όπου η κατασκευή υδατοδρομίου είναι δύσκολη ή οικονομικά ασύμφορη.

Είναι ένα πλαίσιο κ. Υπουργέ που αναμένεται να λειτουργήσει θετικά τόσο για τις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων απομακρυσμένων περιοχών όσο και για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας.
Γι’αυτό και είμαστε θετικοί.
Άλλωστε, ο νομός από τον οποίο προέρχομαι και εκλέγομαι, η Αιτωλοακαρνανία, περιμένει τη λειτουργία των υδατοδρομίων. Άκτιο, Βόνιτσα, Μεσολόγγι, Ναύπακτος, Αμφιλοχία πληρούν τις προϋποθέσεις.
Έρχομαι στο 2ο μέρος του νομοσχεδίου και στις διατάξεις για τις μεταφορές, τις άδειες κυκλοφορίας επαγγελματικών οχημάτων, τα ΚΤΕΛ και τα τουριστικά οχήματα.

Στο άρθρο 30, τροποποιείτε τις διατάξεις των άρθρων 4Α και 4Β του ν. 3446/2006 αλλά δεν κάνετε τίποτα για να προωθήσετε τις εφαρμοστικές διατάξεις που περιμένουμε από το 2014!

Υπουργικές αποφάσεις που θα ενεργοποιούν τα νέα πρόστιμα για τις παραβάσεις των φορτηγών.
Διατάξεις που έχουν ήδη ψηφισθεί, σήμερα τροποποιούνται αλλά θα παραμένουν ανενεργές!
Και μέχρι να εκδοθούν οι Υπουργικές Αποφάσεις, οι πολίτες υπάγονται στο παλιό αυστηρό καθεστώς.
Γι’αυτό θεσπίστε τώρα λοιπόν συγκεκριμένη προθεσμία για την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων!

Αναμένουμε να το δείτε.

Επίσης κ. Υπουργέ,
Καταργείτε τον Κανονισμό Προσωπικού των ΚΤΕΛ και αφήνετε τους εργαζόμενους έκθετους απέναντι στους εργοδότες.
Είμαστε κάθετα αντίθετοι στη ρύθμιση αυτή.
Πρέπει να την πάρετε πίσω.
Ακούσαμε τους εκπροσώπους των ΚΤΕΛ να λένε, ότι είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν στη θέσπιση νέου σύγχρονου Κανονισμού από κοινού με τους εργαζόμενους.

Σας ερωτώ όμως:
Γιατί δεν περιμένατε να προετοιμαστεί ο νέος Κανονισμός και τούτο με συνεννόηση εργοδοτών και εργαζομένων πριν προχωρήσετε στην κατάργηση του υπάρχοντος;

Και έρχομαι στην παλαιότητα των τουριστικών λεωφορείων :
Στο θέμα της παλαιότητας, κρίσιμοι παράμετροι που θα πρέπει να προσμετρώνται είναι η κατηγορία ρύπων του οχήματος και ο τεχνικός του έλεγχος.

Η επιλογή ορίου ηλικίας για την αγορά ή απόσυρση τουριστικού λεωφορείου δεν μπορεί να στηρίζεται σε άλλους παράγοντες και να γίνεται κατά το δοκούν.

Στο άρθρο 36 ήδη τέθηκε το θέμα της ιδιαιτερότητας των μεταφορών με επιβατηγά δημοσίας χρήσης, με ταξί δηλαδή και ο κίνδυνος η διάταξη να μην εναρμονίζεται με άλλες διατάξεις της νομοθεσίας.

Είμαστε αντίθετοι με τη θέσπιση της ποινής της φυλάκισης και ορθά την καταργήσατε με τη νομοτεχνική που φέρατε.

Άλλωστε, πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για τις περιπτώσεις μεταφορών από και προς την περιφερειακή ενότητα της έδρας των ταξί.
Θετική εξέλιξη η νομοτεχνική βελτίωση που φέρατε.
Θα πρέπει όμως να προβλεφθεί και η μεταφορά προς την έδρα των ταξί.

Επίσης, η ρύθμιση για τη σύνδεση του αεροδρομίου του Ακτίου με την πόλη της Πρέβεζας με αστική τακτική συγκοινωνία είναι πράγματι απαραίτητη.

Ωστόσο, δεν κατανοώ γιατί αναθέτετε με το νομοσχέδιο το έργο αυτό αποκλειστικά στο ΚΤΕΛ Πρέβεζας και δε λαμβάνετε υπ’όψιν το ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας.
Ποιος ο λόγο της εξαίρεσης;
Περιμένω την απάντησή σας.
Έχετε χρόνο να συμπεριλάβετε και το ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας.

Τέλος, ως προς την ανάθεση αστικών δρομολογίων στα ΚΤΕΛ από τους Οργανισμούς, Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης :
Προβλέπεται να δοθούν 23 εκ. Ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό κατ’έτος για 2 χρόνια.
Η κατάσταση στα αστικά λεωφορεία είναι πράγματι τραγική και ιδίως στη Θεσσαλονίκη.

Τα χρήματα αυτά ωστόσο, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από τους Οργανισμούς για συντήρηση ακινητοποιημένων λεωφορείων αλλά και για μίσθωση άλλων λεωφορείων.
Ώστε οι Οργανισμοί να ενισχυθούν και να επιτελούν το δημόσιο έργο τους.
Η ρύθμιση που φέρνετε ωστόσο, είναι πρόχειρη και αποσπασματική.
Δε λύνει το πρόβλημα.
Γι’αυτό και είμαστε αντίθετοι.
Ξαναδείτε την.

Ολοκληρώνοντας αγαπητοί συνάδελφοι, η λειτουργία των υδατοδρομίων θα συμβάλλει καθοριστικά στην έναρξη μιας νέας εποχής για τις αερομεταφορές στη χώρα μας.

Η καθημερινότητα των κατοίκων απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών ανθρώπων που νιώθουν εγκαταλελειμένοι από την Πολιτεία, θα αναβαθμισθεί ενώ ταυτόχρονα θα ενισχυθεί ο τουρισμός, η βαριά μας βιομηχανία.
Και αυτό είναι το πλέον σημαντικό.

Περιμένουμε ωστόσο, το πλαίσιο αυτό να μη μείνει στη θεωρία και στα χαρτιά όπως δυστυχώς συνέβη μέχρι σήμερα με ευθύνη όλων μας.

κ. Υπουργέ εν κατακλείδι,
Σας καλούμε να λάβετε υπ’όψιν τις προτάσεις μας που κατατέθηκαν από τον εισηγητή μας κ. Γκόκα ώστε το νομοσχέδιο και αυριανός νόμος να λύσει προβλήματα αφορούν στις μεταφορές της χώρας.
Κλείνοντας θέλω να πω, μιας και το θέμα των ημερών είναι τα κόκκινα δάνεια, ας ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Κύπρου.
Να προηγηθούν οι δανειολήπτες των ξένων funds. Ώστε τα σπίτια να μείνουν στους νοικοκυρέους.

 

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος – Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας