29dfeatureimage

Ανάπλαση τμήματος της οδού Δασκαλοπούλου στο Αγρίνιο

Η οδός Δασκαλοπούλου ανήκει στο μοναδικό οικιστικό σύνολο στην περιοχή «Τσίτα» του Αγρινίου που έχει διατηρήσει τις παλιάς μονοκατοικίες όπως ήταν το 1950. Ως οδός αποτελούσε την κεντρική οδό των τότε εργαστηρίων της «μαστρογειτονιάς». Τα υφιστάμενα πολυάριθμα σήμερα άδεια ισόγεια μαγαζιά των εγκαταλελειμμένων μονοκατοικιών μέχρι το 1980 είχαν εμπορικότητα. Οι λειτουργίες που στεγάζονταν σε αυτά ήταν επιπλοποιεία, ξυλουργεία, παντοπωλεία, λαϊκές ταβέρνες, καφενεία της εποχής, αρτοποιεία, μοδιστράδικα, κομμωτήρια, ψιλικατζίδικα, μηχανουργεία, φανοποιία κ.λ.π
Αυτό το παλιό οικιστικό σύνολο σήμερα χρήζει ολόκληρο ανάπλασης και ανάδειξης ως μοναδική «μαστρογειτονιά» στο κέντρο της πόλης. Μπορεί να γίνει για την περιοχή αυτή στην πόλη του Αγρινίου κάτι ανάλογο, ως έγινε για την περιοχή των παλιών μανάβικων των Τρικάλων ή την περιοχή των λαδάδικων της Θες/νίκης μέσω κάποιου προγράμματος.
Ως πολίτες αιτούμαστε ανάπλαση μόνο 175μ μήκους της οδού από την οδό Κεφαλληνίας έως την οδό Κρυστάλλη.
Βάσει της ισχύουσας κυκλοφοριακής μελέτης η οδός Δασκαλοπούλου είναι μονόδρομος.

Σας καταθέτουμε ηλεκτρονικό πανοραμικό σχεδιασμό της αιτούμενης αναπλασμένης οδού. Καταθέτουμε ένα σχεδιασμό ως μονόδρομο και δύο λύσεις σχεδιασμού ως οδό διπλής πορείας .
1. Στον μονόδρομο ο διάδρομος κίνησης των οχημάτων έχει οφιοειδή μορφή (μαίανδρος). Δημιουργήσαμε χώρο παροδικής στάθμευσης εναλλάξ – δεξιά και αριστερά στο διάδρομο κίνησης με τοποθέτηση γραμμικά πράσινου μπροστά και πίσω από κάθε ένα σταθμευμένο όχημα. Η «οφιοειδής» κίνηση σε συνδυασμό και με τα υλικά διάστρωσης (π.χ. εγκάρσιους διαδρόμους κυβόλιθων κατά μήκος της διαδρομής κίνησης) θα υποχρεώνει τους οδηγούς να κινούνται με χαμηλή ταχύτητα (20km/h). (Σημείωση: Επειδή το μήκος σχεδιασμού είναι μικρό η οφιοειδής κίνηση δείχνει στο σχεδιασμό μας απότομη στην αλλαγή).
Ο χώρος στάθμευσης υιοθετήθηκε να διαστρωθεί με «πλεχτούς» κυβόλιθους πάνω σε υπόστρωμα άμμου για να επιτρέπει την άμεση – κάθετη απορρόφηση των όμβριων στο έδαφος (λιγότερη τσιμεντοποίηση των κοινόχρηστων χώρων για αποφυγή πλημμύρας σε έντονα καιρικά φαινόμενα).
Τα πεζοδρόμια είναι λειτουργικά – φαρδιά – ελεύθερα εμποδίων για την κίνηση των πεζών με ορθή διαχείριση της θέσης τοποθέτησης των ιστών οδοφωτισμού επι της οδού ή επιτοίχια στις όψεις των κτιρίων.
2. α) Η μία λύση της διπλής κίνησης σχεδιάστηκε με ελάχιστο πλάτος 1,20μ στο πεζοδρόμιο και στάθμευση με τοποθέτηση γραμμικά πράσινου μπροστά και πίσω από κάθε ένα σταθμευμένο όχημα. Η στάθμευση μπορεί να γίνει μόνο από την μια πλευρά του δρόμου αν επιλεγεί ευθύγραμμη κίνηση οχημάτων, ή εναλλάξ στάθμευση και από τις δύο πλευρές αν επιλεγεί «οφιοειδής» κίνηση οχημάτων.
β) Η δεύτερη λύση διπλής κίνησης σχεδιάστηκε χωρίς στάθμευση αλλά με φαρδιά πεζοδρόμια, τα οποία φέρουν καθιστικά για αναβίωση των λειτουργιών της παλιάς γειτονιάς. Την σχεδιάσαμε έτσι σεβόμενοι την παλιά της λειτουργία. Δώσαμε διαφορετικά χρώματα στις όψεις των κτιρίων με επιτοίχια φωτιστικά παλιάς εποχής.

Η συντάκτης
Σταυρούλα Τσακμακλή – Παλλάδα
Πολιτ/κός Μηχ/κός – Συγγραφέας
Mail: tsakmaklistavroula@yahoo.gr
Site: tsakmakli.wordpress.com

Οι συνυπογράφοντες πολίτες
• Σωτήρης Παλλάδας
• Κων/νος Παλλάδας
• Καραλής Πάνος
• Καραλής Κώστας
• Καραλής Χρίστος
• Καραλής Κωνσταντίνος
• Καραλής Γιώργος
• Καραλή Αμαλία
• Καραλή Μαρία
• Καραλή Ελένη
• Καραλής Χρίστος
• Καραλή Ειρήνη
Σημείωση : Το αίτημα κατατέθηκε στο Δήμο Αγρινίου με αρ. πρωτ. 29176/06/06/2018