karpenisi1

Ο οδικός άξονας Αγρινίου – Καρπενησίου

Συντονιστικό για τον δρόμο Αγρίνιο – Καρπενήσι:

Η παρούσα κυβέρνηση ΔΕΝ θέλει το έργο. Παρόλο που το συντονιστικό ξεκίνησε να θέτει το θέμα ΘΕΣΜΙΚΑ (Δήμαρχος, Περιφερειάρχης, Βουλευτές ΝΔ, αρχικά, βουλευτές των λοιπών κομμάτων της Αιτωλοακαρνανίας), παρόλο που συστάθηκε διευρυμένο συντονιστικό όργανο με επικεφαλής τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος μετά από δύο μαζικές διαδηλώσεις, παρόλο που συναντήσαμε ή ενημερώσαμε και τους βουλευτές της ΝΔ, ΟΛΟΙ ΤΩΡΑ ΣΙΩΠΟΥΝ, παρόλο που υπήρξαν αρχικά δημόσιες αναφορές και σε κάποιες περιπτώσεις συναντήσεις για το έργο αυτό. Το γιατί το επιβεβαίωσε χθες ο κύριος Ταχιάος σε επίκαιρη ερώτηση της κυρίας Σταρακά. Θεωρεί ότι άλλα έργα στην Ελλάδα όπως το Δράμα-Αμφίπολη ή το Καλαμάτα- Μεθώνη είναι πιο αναπτυξιακά.

Ο υφυπουργός Υποδομών απάντησε υπηρεσιακά για τα πρώτα 28χμ και για τα πρώτα 7 που λέει θα ολοκληρωθούν ενώ σέρνονται για 16 χρόνια. Κανένα χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση μελετών ή για χρηματοδότηση και ένταξη στο έργο.

Ενημερώνουμε το λαό της Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας ότι υπάρχει ΕΚΚΩΦΑΝΤΙΚΗ ΣΙΩΠΗ για αυτό το έργο την οποία και καταγγέλλουμε.
Γιατί σιωπούν ας μας το απαντήσουν.
Ενημερώνουμε το λαό της Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας ότι οι μόνοι βουλευτές που ενδιαφέρονται κοινοβουλευτικά για αυτό το έργο είναι η κυρία Χριστίνα Σταρακά και ο κύριος Μίλτος Ζαμπάρας καθώς και ο αρχηγός της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος.

Θα ενημερώσουμε για το χρόνο των κινητοποιήσεων όπως προαναγγείλαμε.

Υ.Γ. Για όποιους θεωρούν πονηρά ότι η επιτροπή κομματικοποιείται τους απαντάμε:

Διαχρονικά από το 1995 μέχρι σήμερα ΟΛΕΣ οι Κυβερνήσεις αδιαφόρησαν για τη δέσμευση-υποχρέωση της χώρας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναφορικά με ένα έργο μέγιστης αναπτυξιακής σημασίας το οποίο έχει ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα, ωστόσο όμως ελλείψει πολιτικής βούλησης, διαχρονικά, το ευρωπαϊκής σπουδαιότητας διευρωπαϊκό οδικό άξονα, οι αρμόδιες υπηρεσίες, το έργο αυτό, από χαρακτηρισμένο ως άξονα διεθνούς σημασίας το υποβάθμιζαν σε έργο «βελτίωση Ε.Ο. Αγρινίου-Καρπενησίου (κατά τμήματα) – Τμήμα Αγρινίου – Άγιος Βλάσσης ή το «βάφτιζαν» σε «Αναβάθμιση τμήματος της οδού Αγρίνιο- Άγιος Βλάσσης της Εθνικής οδού Αγρινίου-Καρπενησίου», με πρόσφατη τη δήλωση του κ. Ταχιάου (σ.σ. δεν γνώριζε καν στο χάρτη που βρίσκεται ο δρόμος αυτός…) ότι το έργο αυτό δεν είναι στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης.

Εξάλλου, το συντονιστικό των πολιτών ξεκίνησε τον αγώνα του ΘΕΣΜΙΚΑ από τον Δήμαρχο Αγρινίου, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος, τους κυβερνητικούς βουλευτές.
Τους ΚΑΛΟΥΜΕ να διεκδικήσουν σθεναρά το έργο, τη σημασία και σπουδαιότητα την έχει αναγνωρίσει η ίδια η Ε.Ε. πριν 30 χρόνια ((ΦΕΚ 2631/Β/2008, ΦΕΚ 253/ ΑΑΠ/2015)
«Πλατυγιάλι σύνδεση με Ιόνια οδό – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία (Α14): σημαντικός άξονας τόσο για την ανάπτυξη του Πλατυγιαλίου ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών, όσο και για την προοπτική τουριστικής ανάπτυξης της ορεινής περιοχής της Ακαρνανίας και της Ευρυτανίας, που θα συνδέει δύο πελάγη το Ιόνιο και το Αιγαίο».


 

Την εγκατάλειψη του αναπτυξιακού σχεδιασμού για την Αιτωλοακαρνανία και τη Δυτική Στερεά στηλίτευσε από το βήμα της Βουλής η Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Χριστίνα Σταρακά, στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής της για τη στασιμότητα τμημάτων του κρίσιμου οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Η Χριστίνα Σταρακά επεσήμανε ότι:
• Η μελέτη για το τμήμα Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης (ανατεθείσα από το 2008) παραμένει ανεκτέλεστη, με νέα παράταση ως τις 28 Ιουνίου 2025.
• Στις 16 Μαΐου 2025, το Υπουργείο ανακάλεσε την ένταξη των μελετών του άξονα από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης λόγω μη υπογραφής συμβάσεων από το 2022.
• Η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό παραπέμπεται πλέον στο 2026, με απουσία χρηματοδότησης και χωρίς κανέναν δεσμευτικό οδικό χάρτη.

Η Βουλευτής κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση δείχνει πλήρη αδιαφορία για τα έργα στην Αιτωλοακαρνανία. «Το 2023 μου είπατε ότι μπήκατε στο Google Maps για να δείτε πού είναι ο δρόμος που ενώνει το Αγρίνιο με το Καρπενήσι. Σήμερα, πάλι υπεκφυγές. Ούτε μία ημερομηνία, ούτε ένας φορέας, ούτε ένα ευρώ εξασφαλισμένο. Αυτό δεν είναι αναπτυξιακή στρατηγική — είναι πολιτική ακινησία», δήλωσε η κ. Σταρακά.

Τι απάντησε ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Ταχιάος:
Ο κ. Ταχιάος δεν έδωσε καμία συγκεκριμένη απάντηση στα ερωτήματα που έθεσε η Βουλευτής για:
• την ολοκλήρωση της μελέτης Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης,
• την επανένταξη των μελετών του οδικού άξονα στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης,
• το χρονοδιάγραμμα και τις δημοπρατήσεις ανά τμήμα,
• τη χρηματοδότηση της σύνδεσης Αγρινίου – Ιόνιας Οδού.

Αντί αυτών, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι:
• «Προτεραιότητα δίνεται στο τμήμα Λαμία – Καρπενήσι, όπου τρέχουν μελέτες»,
• «Πρέπει να προηγηθούν μελέτες βιωσιμότητας για τον υπόλοιπο άξονα»,
• «Τα χρήματα δεν είναι απεριόριστα»,
• Η σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό “αποτελεί προτεραιότητα”, χωρίς ωστόσο χρονοδιάγραμμα, χρηματοδότηση ή τεχνική ετοιμότητα.

Η Χριστίνα Σταρακά σχολίασε ότι:
«Το Υπουργείο έχει βάλει στον «πάγο» τα έργα της Αιτωλοακαρνανίας. Με ποια λογική προκρίνονται άλλα τμήματα ενώ τα δικά μας εγκαταλείπονται; Με βάση την εκλογική περιφέρεια του κάθε Υπουργού; Επειδή δεν έχουμε Υπουργό Υποδομών από την Αιτωλοακαρνανία, εμείς θεωρούμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας;»

Και κατέληξε:
«Όσο είμαι Βουλευτής, δεν θα αφήσω αυτό το έργο να ξεχαστεί. Θα επιμένω μέχρι να ολοκληρωθεί. Δεν είναι δρόμος για να πάμε στο χωριό. Είναι έργο ανάπτυξης της κυκλικής οικονομίας για όλη τη χώρα.»