schoolagrinio2

Όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας και Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας Μίλτου Ζαμπάρα, προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: Εντελώς αντιπαιδαγωγική η απόφαση της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις τμημάτων.

‘Όπως ανέφερε ο βουλευτής το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, απροσδόκητα και αναιτιολόγητα λίγο πριν ξεκινήσει η καινούργια σχολική χρονιά, αποφάσισε να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων.

Το αποτέλεσμα αυτής της αντιπαιδαγωγικής και αντιεπιστημονικής λογικής είναι ο κίνδυνος λειτουργίας τμημάτων με υπερπληθώρα μαθητών, με προβλήματα στην σωστή και ποιοτική εκπαίδευση. Συγκεκριμένα για τον νομό Αιτωλοακαρνανίας μέχρι σήμερα έχουν καταργηθεί 16 τμήματα. Σχολεία όπως το 1ο Γυμνάσιο Αγρινίου, το ΓΕΛ Αιτωλικού, το ΓΕΛ Κατούνας, το Γυμνάσιο και Λύκειο Φυτειών, το Χαλκιόπουλο κα, έχουν υποστεί μείωση τμημάτων. Τα προβλήματα είναι παρόμοια και για τα ΕΠΑΛ του νομού, αφού πολλά από τα ολιγομελή τμήματα δεν θα λειτουργήσουν με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να μην μπορούν να ακολουθήσουν τις σπουδές που επιθυμούν ή να αναγκάζονται να μετακινούνται σε άλλα ΕΠΑΛ πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Ο Μίλτος Ζαμπάρας επέμενε να απαντήσει η Υπουργός για ποιο λόγο προχώρησαν στις συγχωνεύσεις και να εξηγηθεί σε ποια επιστημονική και παιδαγωγική μελέτη βασίζεται μια τέτοια πολιτική, χωρίς ωστόσο να λαμβάνει συγκεκριμένη απάντηση.

Τέλος ο βουλευτής ανέφερε παραδείγματα σχολείων στην Αιτωλοακαρνανία που όχι μόνο συγχωνεύονται χωρίς λογική, αλλά φοιτούν και μαθητές ΑμεΑ ή με ανάγκη παράλληλης στήριξης.
Η κατάργηση τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ αποτελεί σοβαρή απειλή για το μέλλον των μαθητών, ειδικά σε μια περιφέρεια που ήδη μαστίζεται από φτώχεια, εγκατάλειψη και ερημοποίηση.
Η Αιτωλοακαρνανία σταδιακά χάνει υποδομές και υπηρεσίες ζωτικής σημασίας, όπως οι Πανεπιστημιακές Σχολές, τα Νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας, το Πρωτοδικείο, ακόμα και τους φυσικούς της πόρους (Αχελώος, Κρεμαστά). Ολόκληρη η περιοχή βλέπει τους νέους ανθρώπους να εγκαταλείπουν την ύπαιθρο, η παραγωγική γη υποβαθμίζεται και η κοινωνία βυθίζεται ακόμη περισσότερο στη φτώχεια.

Η ευθύνη για αυτή την κατάσταση βαραίνει όσους παίρνουν τέτοιες αποφάσεις χωρίς να υπολογίζουν τις συνέπειες. Αντί να επενδύουν σε υποδομές που θα στηρίξουν την εκπαίδευση και την ανάπτυξη της περιοχής, καταστρέφουν το μέλλον των παιδιών μας.

Μίλτος Ζαμπάρας, Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας


Η φετινή σχολική χρονιά στο νομό μας ξεκινά με τους χειρότερους οιωνούς για τα σχολεία της Βθμιας εκπ/σης. Πραγματοποιείται πρωτόγνωρη σφαγή τμημάτων στα Γ/σια και τα Λύκεια με εγκυκλιους του ΥΠΑΙΘΑ και προφορικές εντολές σε ΠροΪσταμένους Εκπ/σης και Δ/ντές σχολικών μονάδων. Κυβέρνηση, Υπ. Παιδείας και Δ/νση Βθμιας Εκπ/σης Αιτ/νίας προχωρούν σε δεκάδες συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων σε Γ/σια και Λύκεια (υπολογίζεται ότι περίπου 40 τμήματα θα καταργηθούν στο νομό! δηλ. 3-4 σχολεία!). Καταπατούν έτσι βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπ/κών.

Σε κεντρικά και περιφερειακά σχολεία της περιοχής καταργούνται μαζικά τμήματα ( 2ο,3ο,4ο,5ο,6ο Γ/σιο, Γ/σιο Καλυβίων, Γ/σιο Παναιτωλίου, Γ/σιο Γαβαλούς, ΕΠΑΛ Καινουργίου, ΓΕΛ Γαβαλούς, Γ/σιο Ματαράγκας, Γ/σιο Κατούνας, Γ/σιο Παλαίρου κλπ, κλπ).

Στα σχολεία της πόλης του Αγρινίου θα λειτουργήσουν τμήματα με 28-30 μαθητές (!) , στοιβαγμένους σα σαρδέλες στις αίθουσες, καθιστώντας αδύνατη την εκπ/κή διαδικασία. Ταυτόχρονα καταργούνται ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ κι ΕΠΑΛ (1Ο ΕΠΑΛ Αγρινίου, ΓΕΛ Γαβαλούς, ΕΠΑΛ Καινουργίου κλπ) , αναγκάζοντας μαθητές από απομακρυσμένα χωριά, με οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, με σίγουρη προοπτική να διακόψουν το σχολείο.

Περικόπτονται τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Αδιαφορούν για μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας που με δυσκολίες φοιτούν στα σχολεία.
Ταυτόχρονα περικόπτουν το εκπ/κό προσωπικό για τη νέα σχολική χρονιά, αφού εκατοντάδες εκπ/κοί βγαίνουν λειτουργικά υπεράριθμοι και θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε 2-3 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Επιπλέον μειώνεται αισθητά ο αριθμός των αναπληρωτών εκπ/κών που θα προσληφθεί φέτος.

Η αναλγησία ,ο εμπαιγμός και το θράσος της κυβέρνησης και των διορισμένων διοικήσεων είναι τέτοιος που αποδίδουν την καρατόμηση τμημάτων στην υπογεννητικότητα των Ελλήνων!Αποκρύπτουν συνειδητά ότι γι αυτούς η μόρφωση του λαού και των παιδιών του είναι κόστος και πρέπει να μειωθεί στο ελάχιστο. Όπως αντίστοιχα συμβαίνει και στην Υγεία, την Πρόνοια….. Ενώ κόστος δεν αποτελούν οι υπέρογκες ΝΑΤΟϊκές δαπάνες για τη συμμετοχή της χώρας στα εγκλήματα των ιμπεριαλιστών ανά τον κόσμο…..

Και βέβαια οι αντιλαϊκές πολιτικές δε θα υλοποιούνταν αν δεν έβρισκαν στήριγμα στο συνδικαλιστικό κίνημα τις δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Αυτόν το ρόλο εκπληρώνει επάξια η πλειοψηφία της Β ΕΛΜΕ Αιτ/νίας. Οι δυνάμεις αυτές (ΣΥΜΜΑΧΙΑ- ΔΑΚΕ) σε απόλυτη συμφωνία μεταξύ τους , κάνουν ό τι περνά από το χέρι τους ώστε τα αντιλαΪκά μέτρα να περάσουν χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση από τον κλάδο. Στην έντονη πίεση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπ/κών , όλο το προηγούμενο διάστημα, για προβλήματα που προέκυπταν, αλλά και στις διαμαρτυρίες των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων, απαντούν με την σιωπή και την απαξίωση, κάνουν λόγο για «κινδυνολογίες» και σκόπιμα δεν οργανώνουν τον αγώνα του κλάδου, ώστε μαζί με τους γονείς , τους μαθητές, τα σωματεία των εργαζομένων να μπουν εμπόδια στα αντιλαϊκά μέτρα.

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπ/κών , όλο αυτό το διάστημα, με τις δυνάμεις που διαθέτει προσπαθεί να αναδείξει μια σειρά ζητήματα (κτιριακά προβλήματα, αξιολόγηση, μονιμοποίηση νεοδιόριστων, μειώσεις τμημάτων….) και πιέζει την κυβερνητική πλειοψηφία της Β ΕΛΜΕ να οργανώσει τον αγώνα και να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των συναδέλφων και την μαθητών μας. Καμία πρότασή μας για συντονισμένο αγώνα δεν έγινε δεκτή προς συζήτηση κι όλα τα προβλήματα ή κρυβονται κάτω από το χαλί ή υποδεικνύεται στους συναδέλφους ο δρόμος της ατομικής επίλυσης αυτών. Είναι γνωστός ο ρόλος αυτών των δυνάμεων στο κίνημα. Εχθρεύονται και υπονομεύουν τους αγώνες βγάζουν λάδι τις αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων, καλλιεργούν συστηματικά το φόβο, τη μοιρολατρία και τη λογική του προσωπικού βολέματος.

Εκφυλίζουν τη λειτουργία του ΔΣ, αντικαθιστώντας τις συλλογικές διαδικασίες με προσωπικά προφιλ στα social media, κάνοντας αναρτήσεις , μαζεύοντας likes.Τέτοιο σωματείο θέλουν. Μακριά από τους συναδέλφους και τα προβλήματά τους, χωρίς αγώνα, ταξικό προσανατολισμό, ακίνδυνο για το σύστημα.
Καταγγέλλουμε στους συν/φους τη στάση αυτή της πλειοψηφίας του ΔΣ της Β ΕΛΜΕ Αιτ/νίας. Ο κλάδος πρέπει να γυρίσει την πλάτη στον κυβερνητικό συνδικαλισμό και να παλέψει για σωματεία που θα είναι το στήριγμα των συν/φων.

Απέναντι σε τέτοιες συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες που καλούν τον κλάδο να σκύψει το κεφάλι, οι εργαζόμενοι απαντάμε με μαζικό, οργανωμένο και ταξικά προσανατολισμένο αγώνα για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και όλα τα κενά σε τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη

να ανακληθούν τώρα οι συγχωνεύσεις τμημάτων και να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά χωρίς περικοπές, με μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμημα, με μαζικούς μόνιμους διορισμούς

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, τα μαθητικά συμβούλια, τα εργατικά σωματεία της περιοχής να προχωρήσουν άμεσα σε μαζικές κινητοποιήσεις για να μην περάσουν οι αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις.


Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου στις 29/8/24 η Λαϊκή Συσπείρωση έθεσε ως θέμα συζήτησης τα προβλήματα στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση στο Δήμο μας. Όπως τόνισε στην εισήγησή του ο επικεφαλής της παράταξης Τίμος Παπανικολάου, τη Δευτέρα ξεκινούν τα σχολεία κι η συζήτηση θα έπρεπε να αφορά στο τι έχει γίνει με τη συντήρηση των σχολείων, τα απαραίτητα έργα καθαρισμού των αύλειων χώρων κλπ. Εντούτοις με κλειστά τα σχολεία, με εγκυκλίους του γγ του ΥΠΑΙΘΑ δόθηκαν κατευθύνσεις να συγκροτηθούν τμήματα στα σχολεία χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ούτε οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ούτε οι επικείμενες εγγραφές του Σεπτέμβρη, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία. Αντίστοιχες οδηγίες προωθούνται για την περικοπή των κενών της Παράλληλης στήριξης, αφού δεν λαμβάνονται υπόψη οι γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ και προβλέπεται ένας εκπ/κός ανά τμήμα ή ακόμα και ανά τάξη.

Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η κατάργηση Τμημάτων Ένταξης, οι ανακλήσεις αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων, όπου φοιτούν μαθητές με γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, η προώθηση της βίαιης, αντιπαιδαγωγικής δημιουργίας τμημάτων στα μέγιστα απαράδεκτα προβλεπόμενα όρια. Μέσα ,λοιπόν, στο κατακαλόκαιρο, κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας, προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις- καταργήσεις τμημάτων στα σχολεία σε όλη τη χώρα. Η πρεμούρα τους είναι τόσο μεγάλη που πολλές φορές προωθείται με προφορικές εντολές η μείωση των τμημάτων και οι περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού, για τη νέα σχολική χρονιά. Καταπατούν έτσι βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Στην Α/θμια επιβάλλουν τμήματα 25 μαθητών (ας φανταστούμε το εκπ/κό έργο που θα παράγεται στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού με 25 μαθητές στα τμήματα!). Αντίστοιχα στη Δευτεροβάθμια θα στοιβάξουν «σαν σαρδέλες» τους μαθητές σε 25 ως 28άρια τμήματα, θα κόψουν μαζικά ολιγομελή τμήματα στα Λύκεια και θα αναγκάσουν μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία. Θα καταργήσουν ειδικότητες σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις σε ΓΕΛ.

Επιπλέον καταργούν τμήματα ένταξης και την παράλληλη στήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Δεν λογαριάζουν ούτε καν τη μείωση των μαθητών σε τμήματα με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες (όπως προβλέπεται από το νόμο), ούτε την ανάγκη στήριξης μαθητών, αφού προωθούν να υπάρχει μια θέση εκπαιδευτικού ανά τάξη(!) , ούτε καν ανά τμήμα.
Ταυτόχρονα περικόπτουν το εκπαιδευτικό προσωπικό για τη νέα σχολική χρονιά που σημαίνει ότι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί βγαίνουν λειτουργικά υπεράριθμοι και θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Και βέβαια εκατοντάδες θα είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που δεν θα προσληφθούν φέτος .

Με βάση τις εντολές του Υπ. Παιδείας φέτος γίνεται «σφαγή» στα τμήματα των σχολείων του νομού μας. Με εκτίμηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας θα περικοπούν περίπου 40 τμήματα. Ήδη στον Δήμο Αγρινίου τα Γυμνάσια έχουν τεράστια μείωση (πλησιάζουν τα 20 τμήματα ). Ενδεικτικά αναφέρονται κάποια σχολεία:
2ο Γυμνάσιο μείον 1 τμήμα
3ο Γυμνάσιο μείον 1 τμήμα
4ο Γυμνάσιο μείον 1 τμήμα
5ο Γυμνάσιο μείον 1 τμήμα
Γυμνάσιο Καλυβίων μείον 1 τμήμα
Γυμνάσιο Παναιτωλίου μείον 2 τμήματα
Γυμνάσιο Ματαράγκας μείον 1 τμήμα
Γυμνάσιο Γαβαλούς μείον 2 τμήματα
……………………………
Τις επόμενες μέρες οριστικοποιείται και η περικοπή των τμημάτων σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ. Ήδη π.χ. στο ΕΠΑΛ Καινουργίου ή στο ΓΕΛ Γαβαλούς προωθείται η κατάργηση τμημάτων κι αναγκάζουν παιδιά με σοβαρότατα προβλήματα υγείας, παιδιά από απομακρυσμένα χωριά να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία.

Αποδεικνύεται ότι για την κυβέρνηση είναι κόστος οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές ενώ την ίδια στιγμή μοιράζουν απλόχερα χρήματα σε ιδιώτες (βλέπε ψηφιακό φροντιστήριο ) ή σε εκδοτικούς οίκους (βλέπε πολλαπλό βιβλίο ).

Η Λαϊκή Συσπείρωση ρωτά τι πρωτοβουλίες θα πάρει η δημοτική αρχή ούτως ώστε να μην προχωρήσουν αυτές οι αποφάσεις, να περιφρουρηθούν τα μορφωτικά , αλλά και τα κοινωνικά δικαιώματα των μαθητών και ταυτόχρονα, αφού ικανή και αναγκαία συνθήκη για να συμβεί κάτι τέτοιο είναι να υπάρχει και το απαραίτητο εκπ/κό προσωπικό, να μειωθεί η μεγάλη στρατιά των άνεργων εκπ/κών με μόνιμους διορισμούς.

Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις, συμπτύξεις τμημάτων, να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά χωρίς περικοπές και να μειωθεί αποφασιστικά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, με κατεύθυνση 15 το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α και Β Δημοτικού και 20 το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις.

Να εγκριθούν όλα τα τμήματα των ΕΠΑΛ και ΓΕΛ κι όλα τα κενά σε Τμήματα Ένταξης και Παράλληλη Στήριξη σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τέλος τόνισε ότι σε άλλες περιοχές της χώρας έχουν ξεκινήσει ήδη μαζικές κινητοποιήσεις από Δήμους, Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων, Συλλόγους Εκπ/κών και γενικά το μαζικό κίνημα για να μην περάσουν οι αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις και κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να γίνει και στον Δήμο Αγρινίου.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι Αγρινίου
Μπλέτσας Δημήτριος
Παπανικολάου Τίμος


Εντελώς πραξικοπηματικά, παραμονές Δεκαπενταύγουστου, το Υπουργείο Παιδείας διαμέσου του Γενικού Γραμματέα, έδωσαν εντολή με την οποία απαιτούν από τους Διευθυντές να υπολογίσουν εκ νέου, λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με καθαρά λογιστικά κριτήρια των μαθητικό πληθυσμό ανά τμήμα ώστε να εξαφανίσουν πάνω από χίλια σχολικά τμήματα πανελλαδικά.
Χωρίς να προηγηθεί καμία διαβούλευση, χωρίς να υπολογίζονται οι κτιριακές υποδομές και οι μαθησιακές ανάγκες, οι μαθητές κινδυνεύουν να είναι τα θύματα της Κυβέρνησης που σχεδιάζει μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μείωση των προσλήψεων, με αποτέλεσμα ακόμα δυσκολότερες εργασιακές συνθήκες και πλήθος εκπαιδευτικών στην ανεργία.

Η στόχευση του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι μόνο η βίαιη μείωση των δαπανών για τα δημόσια σχολεία αλλά και η ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αγνοώντας ότι η Παιδεία είναι δικαίωμα και όχι προνόμιο και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται εμπόρευμα που αφορά μόνο τους έχοντες.

Στην Αιτωλοακαρνανία, η κατάσταση δεν θα είναι καλύτερη, αφού σε πολλά σχολεία τα δύο τμήματα θα γίνουν ένα ακολουθώντας τον κεντρικό σχεδιασμό, με αποτέλεσμα και στον νομό μας τα πολυπληθή τμήματα να προσφέρουν χαμηλή ποιότητα εκπαίδευσης απαξιώνοντας για πολλοστή φορά τον τόπο μας.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει άμεσα την απόφαση για συγχωνεύεις τμημάτων και να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με προτεραιότητα την υπεράσπιση της παιδαγωγικής λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.

Μίλτος Ζαμπάρας, Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας


Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπ/κών της Β ΕΛΜΕ Αιτ/νίας καταδικάζει απερίφραστα την κατάργηση τμημάτων σε μεγάλα σχολεία της πόλης του Αγρινίου (τρίτο, τέταρτο, πέμπτο γυμνάσιο κι έπεται συνέχεια…) με απόφαση της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Αιτ/νίας. Εξέλιξη που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και την απώλεια οργανικών θέσεων εκπ/κών.

Είναι γνωστό ότι στο πλαίσιο της πολιτικής που εφαρμόζεται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις, πολιτικής που αδιαφορεί για τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, οι μαθητές στοιβάζονται σε 27άρια τμήματα και με δυνατότητα του εκάστοτε Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης για προσαύξηση 10%, στην πράξη δηλ. 30άρια τμήματα (και σε ακατάλληλες αίθουσες ή επικίνδυνα κτίρια). Ταυτόχρονα εκπ/κοί με αρκετά χρόνια υπηρεσίας χάνουν τις οργανικές τους θέσεις κι αναγκάζονται να περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριό τους.

Οι εξελίξεις αυτές είναι απαράδεκτες αφού βάζουν στον «προκρούστη» τις εκπ/κές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπ/κών, ενισχύοντας τη λογική του κόστους-οφέλους.

Οι καταργήσεις τμημάτων οδηγούν σε συγχωνεύσεις, καταργήσεις και υποβιβασμούς σχολείων. Κι αυτό δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Είναι ένας μόνο κρίκος από το συνολικότερο σχέδιο υποβάθμισης και διάλυσης της όποιας δημόσιας και δωρεάν εκπ/σης έχει απομείνει. Η επίθεση αυτή στοχεύει στην παραπέρα προώθηση του «νέου κατηγοριοποιημένου σχολείου» που χρειάζεται πολυδύναμες σχολικές μονάδες, για να μπορούν να προσελκύουν χορηγούς και γενικά να λειτουργεί το σχολείο ως αυτόνομη μονάδα, διαφοροποιημένο στο πρόγραμμά του.

Καταδικάζουμε αυτή την αντιεκπ/κή πολιτική και καταγγέλλουμε τις πρακτικές του Υπουργείου και της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης που οδηγούν σε χειροτέρευση την κατάσταση των σχολείων μας.

Καλούμε την πλειοψηφία του ΔΣ της Β ΕΛΜΕ Αιτ/νίας να πάρει άμεσα θέση ενάντια στην κατάργηση τμημάτων σε σχολεία της περιοχής μας. Να προχωρήσει άμεσα σε αγωνιστικές πρωτοβουλίες από κοινού με φορείς των γονέων, των σωματείων της περιοχής, να ασκήσει πίεση στους φορείς της Τοπικής Διοίκησης, ώστε να μην προχωρήσουν οι παραπάνω σχεδιασμοί της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης και του Υπουργείου.

Καλούμε τους γονείς, που βλέπουν τη δημόσια παιδεία να σφίγγει σε θηλιά στο λαιμό τους , να συνεχίσουν τον αγώνα τους μαζί με τους εκπ/κούς και το εργατικό κίνημα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
καμιά μείωση τμημάτων στα σχολεία
κατάργηση της αντιδραστικής νομοθεσίας για 27 μαθητές ανά τμήμα
20 μαθητές ανά τμήμα – 15 ανά κατεύθυνση

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ