Την Κυριακή, 24 Μαρτίου 2024, Α’ Κυριακή των Νηστειών και εορτή της Ορθοδοξίας και της Αναστηλώσεως των Ιερών Εικόνων, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, τέλεσε την θεία Λειτουργία και την Λιτανεία των Ιερών Εικόνων στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου.
Με τον Σεβασμιώτατο συλλειτούργησαν οι Εφημέριοι Ιερείς του Μητροπολιτικού Ναού, π. Θωμάς Βαμβίνης, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος και π. Παναγιώτης Χαντζής καθώς και οι Διάκονοι π. Παίσιος Παρασκευάς και π. Αντώνιος Αντωνιάδης.
Παρόντες στην θεία Λειτουργία ήταν ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδος κ. Χρήστος Παίσιος, ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, ο Αντιδήμαρχος κ. Νικόλαος Ραφτόπουλος και ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Άγγελος Σταυρόπουλος.
Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του ομίλησε για την Ορθοδοξία μέσα από την Αναστήλωση των Ιερών Εικόνων και είπε ότι συνδέεται η Ορθοδοξία με την θεολογία της εικόνας. Κατ’ αρχάς τόνισε ότι ο Υιός και Λόγος του Θεού είναι η εικόνα του Πατρός. Αυτό το έχει διατυπώσει ο Απόστολος Παύλος στις επιστολές του: «ος εστιν εικών του Θεού», «εικών του Θεού του αοράτου». Έπειτα είπε ότι ο άνθρωπος είναι δημιουργημένος κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Υιού του Θεού. Αυτό το γράφει επανειλημμένως ο Απόστολος Παύλος στις επιστολές του, ότι ο Θεός μας προόρισε ως «συμμόρφους της εικόνος του υιού αυτού», ότι πρέπει να αποβάλουμε τον παλαιό άνθρωπο με τις πράξεις του και να φορέσουμε τον νέον άνθρωπο που ανανεώνεται συνεχώς «εις επίγνωσιν κατ’ εικόνα του κτίσαντος αυτού», και όπως φορέσαμε την εικόνα του χοικού, «φορέσομεν και την εικόνα του επουρανίου».
Επομένως, ο Υιός και Λόγος του Θεού είναι «εικών του Θεού του αοράτου» και ο άνθρωπος είναι εικόνα του Χριστού, σύμφωνα με το τροπάριον «εικών ειμι της αρρήτου δόξης Σου, ει και στίγματα φέρω πταισμάτων».
Αυτήν την θεολογία εκφράζουν οι ιερές εικόνες του Χριστού, της Παναγίας, των Αγίων, και γι’ αυτό εορτάζουμε την Αναστήλωση των ιερών εικόνων ως την εορτή της Ορθοδοξίας.
Κατέληξε ότι, ενώ είναι σαφέστατη αυτή η ορθόδοξη ανθρωπολογία, στις ημέρες μας μερικοί Κληρικοί και θεολόγοι άφησαν αυτήν την διδασκαλία του ανθρώπου ως κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Θεού και ομιλούν για τον άνθρωπο ως πρόσωπο με ελευθερία, αυτονομία, δικαιώματα, όπως αναπτύχθηκε από την δυτική φιλοσοφία, θεολογία και κοινωνιολογία. Με αυτό δικαιολογούνται όλα τα πάθη, που είναι παρά φύσιν δυνάμεις ψυχής και σώματος, ως δήθεν ελευθερία του ανθρώπου.
Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να βασίζεται όλη η ορθόδοξη ανθρωπολογία στο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν, για να είμαστε στην πράξη και στην θεωρία Ορθόδοξοι. Πρέπει να γίνουμε «εικόνες του επουρανίου».
Προ της απολύσεως τελέσθηκε η καθιερωμένη Λιτανεία των Ιερών Εικόνων εντός του Ιερού Ναού, όπου αναγνώσθηκαν τα αποσπάσματα από το «Συνοδικό της Ορθοδοξίας». Την Λιτανεία συνόδευσε αντιπροσωπεία παιδιών από τα Κατηχητικά του Ιερού Ναού.
Μετά την θεία Λειτουργία οι κυρίες του Συνδέσμου Αγάπης προσέφεραν κεράσματα στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Ναού.