kallitehniko4

Η στέγαση του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Μεσολογγίου

Τα θέματα της σχολικής στέγης στο Δήμο Μεσολογγίου είναι ζητήματα απέναντι στα οποία οι δημοτικές, και όχι μόνον, αρχές των τελευταίων ετών έχουν δείξει αδιαφορία.

Τα τεράστια προβλήματα σχολικής στέγης που αντιμετωπίζουν σήμερα, ιδιαίτερα τα δύο συστεγαζόμενα σχολεία, το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Μεσολογγίου και το 2ο ΓΕΛ Μεσολογγίου, ξεκίνησαν με την ίδρυση του Καλλιτεχνικού σχολείου πριν 5 χρόνια.

Το 2019, με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου ζητήθηκε η ίδρυση του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Ι.Π. Μεσολογγίου από το Υπουργείο Παιδείας.

Ο Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου ίδρυσε το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Ι.Π. Μεσολογγίου, το 6ο τότε και ένα από τα 9 σήμερα διαδημοτικά Γυμνάσια με Λυκειακές τάξεις στην Ελλάδα στηριζόμενος κυρίως στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που βεβαίωνε ότι υπάρχει ο χώρος στέγασης και η απαραίτητη χρηματοδότηση για τη λειτουργία του καθώς και στην θετική εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας κ. Χρήστου Καζαντζή.

Σήμερα το σχολείο βρίσκεται στον 5ο χρόνο λειτουργίας του με 8 τμήματα γενικής παιδείας, 15 τμήματα κατευθύνσεων (Εικαστικών, Θεάτρου και Χορού) και 2 τμήματα προσανατολισμού στη Β΄ Λυκείου.

Το μαθητικό δυναμικό του σχολείου φτάνει τους 122 μαθητές και έχει αυξανόμενη τάση αφού το σχολείο αυξάνει τις τάξεις και τα τμήματα χρόνο με το χρόνο. Σε αυτό φοιτούν μαθητές και μαθήτριες από όλη την Αιτωλοακαρνανία και την Πάτρα.

Για τη στέγασή του προτάθηκε από το Δήμο το «Κτήριο Κυριαζή», ένα εμβληματικό νεοκλασικό κτήριο στην καρδιά της πόλης, που ωστόσο, έχει εγκαταληφθεί στο χρόνο – όπως και πολλά άλλα- και το οποίο από την κατασκευή κάλυπτε εκπαιδευτικές ανάγκες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής στεγάζοντας τα τελευταία 40 χρόνια το ΤΕΙ, το ΕΠΑΛ και το 2ο Γυμνάσιο Ι.Π. Μεσολογγίου.

Ιδιοκτήτης του κτηρίου είναι το Κληροδότημα Γεωργίου και Ελένης Κυριαζή, που διοικείται από Διοικούσα Επιτροπή σύμφωνα με το αριθμ. 5298/ ΦΕΚ/14-02-1936. Ωστόσο, Διοικούσα Επιτροπή σήμερα δεν υπάρχει, αφού η Περιφερειακή Αρχή, υπεύθυνη για τα Κληροδοτήματα, δεν έχει φροντίσει για την επανασύστασή της εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον.

Η Διοικούσα Επιτροπή σύμφωνα με την υπουργική απόφαση απαρτίζεται από τον Νομάρχη (σήμερα τον χωρικό Αντιπεριφερειάρχη), τον Δήμαρχο της πόλης, τον πρόεδρο του Πρωτοδικείου και δύο πολίτες, ένας εκ των οποίων να έχει καταγωγή από Ναυπακτία.

Η Επιτροπή αφού συγκροτηθεί υπό την προεδρία του Νομάρχη (Χωρικού Αντιπεριφερειάρχη), εκλέγει εντός 5 ημερών, με μυστική ψηφοφορία, τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, τον Γενικό γραμματέα και τον Ταμία.

Άρα σήμερα, η χωρική Αντιπεριφερειάρχης κα Σαλμά θα έπρεπε να κινήσει τη διαδικασία συγκρότησης της Διοικούσας Επιτροπής του Κληροδοτήματος και αφού εκλεγεί ο Πρόεδρος και οι λοιποί, να συζητήσουν και να αποφασίσουν ¨τι μέλλει γενέσθαι¨ για το κτήριο.

Θα γίνει π.χ. ένα συμφωνητικό παραχώρησης του κληροδοτήματος προς τον Δήμο για κάποια χρόνια, προκειμένου ο Δήμος να προχωρήσει στις επόμενες ενέργειες που σχετίζονται με την επισκευή και την αναπαλαίωση του κτηρίου;

Θα φροντίσει η Περιφερειακή Αρχή να το εντάξει σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ή θα φροντίσουν από κοινού για την ανέγερση νέου διδακτηρίου;

Τι τέλος πάντων πρέπει να γίνει για τη στέγαση του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου;

Αντί των παραπάνω, βιώνουμε την υλοποίηση της γνωστής σε όλους ευαγγελικής ρήσης, “από τον Άννα στον Καϊάφα”, και όλες τις συνέπειες αυτής της πρακτικής.

Τις τελευταίες ημέρες μετά την αποχή των μαθητών των 2 σχολικών μονάδων οι συναντήσεις της μαθητικής κοινότητας του 2ου ΓΕΛ και των Διευθυντών των δύο σχολείων, με τον Δήμαρχο κ. Λύρο, την Αντιπεριφερειάρχη κα Σαλμά και τον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο κ. Διαμαντόπουλο ολοκληρώθηκαν.

Από τις συζητήσεις προκύπτει ότι ο κυρίαρχος λόγος που στέκεται εμπόδιο στη σύσταση της Διοικούσας Επιτροπής είναι το μέχρι σήμερα χρέος του ΕΝΦΙΑ προς το Υπουργείο Οικονομικών, ύψους 230.000 € περίπου, και ποιος θα το επιβαρυνθεί πράγμα για το οποίο αναμένονται νέες διευκρινήσεις από το αρμόδιο Υπουργείο.

Περισσότερα από τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την ανάληψη των καθηκόντων των τοπικών αρχόντων και ακόμη δεν έχουν καταφέρει διευκρινίσουν και να ρυθμίσουν ένα χρέος που μπλοκάρει θέμα δημοσίου συμφέροντος.

Η σχολική κοινότητα βρίσκεται σε αναστάτωση διότι ο σχεδιασμός και οι υποσχέσεις που είχαν δεν υλοποιούνται.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες και των δύο σχολείων αισθάνονται να απαξιώνονται, αφού η πολιτεία δεν ενδιαφέρεται να εξευρεθεί λύση για τη στέγαση των σχολείων και δεν τους παρέχεται ένα σύγχρονο, ασφαλές και άνετο σχολικό περιβάλλον χωρίς τους περιορισμούς που θέτει η συγκατοίκηση.
Εδώ μπαίνουν βέβαια μια σειρά ερωτημάτων:

α)Την επόμενη σχολική χρονιά στο Καλλιτεχνικό σχολείο θα δημιουργηθούν ακόμα δύο τμήματα γενικής παιδείας με τις εγγραφές νέων μαθητών (40 περίπου), 3 ακόμη τμήματα κατευθύνσεων και 3 τμήματα προσανατολισμού και κάθε χρονιά που περνάει το σχολείο θα αναπτύσσεται. Από την επόμενη μάλιστα σχολική χρονιά το υπάρχον σχολικό κτήριο δεν θα μπορεί καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των συστεγαζόμενων σχολείων. Ποια λύση θα προκριθεί;

β) Πόσο νομιμοποιούνται τα πρόσωπα που έχουν εκλεγεί και έχουν αναλάβει ευθύνες και αρμοδιότητες να μην εφαρμόζουν τη σχετική νομοθεσία;

γ) Γιατί οι υπεύθυνοι Δήμος και Περιφέρεια επί 4 χρόνια δεν προχώρησαν σε σαφές πλάνο για τη στέγαση του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου ή δεν κίνησαν τη διαδικασία για ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος αφήνοντας να χαθεί τόσο πολύτιμος χρόνος;

δ) Εάν τελικά δεν συσταθεί ποτέ η Διοικούσα Επιτροπή του Κληροδοτήματος Κυριαζή, τι θα γίνει τελικά το κτήριο Κυριαζή; Θα έχει την τύχη του παλιού νοσοκομείου, της Βαλβείου, της Παλαμαϊκής κ.α.;

Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα για τα οποία οι μαθητικές Κοινότητες, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και κηδεμόνες και τελικά ο λαός του Μεσολογγίου αναμένουν όχι πια λόγια αλλά συγκεκριμένες πράξεις από τον κάθε αρμόδιο φορέα.

Ανδριανή Χαλαζιά Βαλλιανάτου
Κοινοτική σύμβουλος Ι. Π. Μεσολογγίου
Μέλος του Δημοτικού συνδυασμού Ισχυρός Δήμος-Δυνατές Κοινότητες- Ευημερία πολιτών
Διευθύντρια Καλλιτεχνικού Γυμνασίου -Λ.Τ. Ι. Π. Μεσολογγίου