elta1

Κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ στην Αιτωλοακαρνανία

Μετά από πρόσκληση του Δημοτικού Συμβούλιου Αγρινίου για την συζήτηση του κλεισίματος των υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ στη περιοχή του Δήμου Αγρινίου, ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας με τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Μίλτος Ζαμπάρας έκανε παρέμβαση στη συζήτηση με επιστολή στην οποία ανέφερε:

«Λόγω κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων δεν μπορώ να είμαι στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την συζήτηση του 1 ου θέματος που αφορά το κλείσιμο υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ στη περιοχή του Δήμου Αγρινίου. Ως Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας με τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία άσκησα ήδη τα μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου και έγινε ερώτηση προς τους αρμοδίους υπουργούς της Κυβέρνησης, την όποια και σας επισυνάπτω. Ως Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας θα στηρίξω και θα προωθήσω αρμοδίως, όποια απόφαση παρθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα και είναι για το συμφέρον των κατοίκων και της περιοχής.»

​Προς τους Υπουργούς:
Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

Θέμα: Η κακοδιαχείριση των ΕΛΤΑ και το λουκέτο σε καταστήματα σε όλη τη χώρα

Στις 10 Ιουλίου 25 καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα διέκοψαν τη λειτουργία τους ενώ ακολουθούν στις 17 Ιουλίου, σύμφωνα με όσα έχουν αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, άλλα 40 καταστήματα. Υπενθυμίζεται ότι, το δίκτυο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ αριθμούσε μέχρι σήμερα, 1.150 φυσικά σημεία πρόσβασης, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου γίνεται λόγος για το κλείσιμο τουλάχιστον 168 καταστημάτων σε όλη τη χώρα.
Η υποτιθέμενη αναδιοργάνωση και ο «εκσυγχρονισμός» των Ελληνικών Ταχυδρομείων δεν απασχολεί πλέον μόνο τους εργαζόμενους, οι οποίοι ενημερώθηκαν για τις επιχειρησιακές διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα αυτή τη στιγμή, αμέσως μετά τις εθνικές εκλογές της 25ης Ιουνίου. Στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο καταγράφεται με δυσοίωνο τρόπο για τις τοπικές κοινωνίες η δραματική συρρίκνωση των δομών της εταιρείας, προκαλώντας κυριολεκτικά σημαντική κοινωνική δυσαρέσκεια.
Την πλήρη αντίθεσή τους με την πολιτική των ΕΛΤΑ εκδηλώνουν και οι θεσμικοί εκπρόσωποι της περιφέρειας δια στόματος του Προέδρου της ΚΕΔΕ, Δημάρχου Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λ. Κυρίζογλου: «Εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας με την πολιτική που ανακοινώθηκε από τα ΕΛΤΑ και για την οποία οι δήμοι δεν είχαμε καμία προηγούμενη ενημέρωση». Ο ίδιος προανήγγειλε άμεση παρέμβαση στο αρμόδιο Υπουργείο.
Η κατάσταση που επικρατεί στα Ελληνικά Ταχυδρομεία ως εταιρείας κοινής ωφέλειας, τόσο για το θέμα λειτουργίας των καταστημάτων ανά την επικράτεια, όσο και για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της, μας έχει απασχολήσει επανειλημμένα και για αυτό ο κοινοβουλευτικός έλεγχος της προηγούμενης κοινοβουλευτικής περιόδου ήταν εκτεταμένος. Η εικόνα μιας παρατεταμένης – υπό διάλυση- εταιρείας με τα εθνικά χαρακτηριστικά των ΕΛΤΑ αποτελεί ένα ουσιαστικό πλήγμα για τη χώρα. Σημειώνεται πως τα ΕΛΤΑ βάσει σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο (2013) έχουν καταστεί φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας ως το τέλος του 2028, κάτι που πλέον καταστρατηγείται και τυπικά, ενώ παράλληλα βάσει του Ν.4053/2012 όσο και από το καταστατικό του Οργανισμού υφίσταται ως υποχρεωτική αποστολή τους, η «παροχή καθολικών και προσβάσιμων υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα».
Ακριβώς για αυτό αποζημιώνονται από το ελληνικό Δημόσιο, ενώ πρόσφατα (9.5.2023) έλαβαν και προκαταβολή επιπλέον 15 εκατομμυρίων ευρώ. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι το 2020 το Υπουργείο Οικονομικών της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με την ΕΕ, διέθεσε 280 εκατομμύρια ευρώ από χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων πολιτών για τη διάσωση των ΕΛΤΑ, χρήματα που εξανεμίστηκαν χωρίς να επιτευχθεί ο στόχος της διάσωσής τους.
Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω αυτά που διακρίνουν τη μεγάλη εικόνα είναι οι υποστελεχωμένες υπηρεσίες και οι εγκαταλελειμμένες δομές με την αλληλογραφία να διαμοιράζεται από τις κοινότητες και τα καφενεία των χωριών και κορωνίδα το ψηφιακό φιάσκο της κυβερνο-επίθεσης, τον Μάρτιο του 2022 που προκάλεσε πρωτοφανή αναστάτωση στις υπηρεσίες των Ταχυδρομείων. Πολίτες, πολλοί εκ των οποίων μεγάλης ηλικίας, καλούνται να αναζητούν την αλληλογραφία, να μην παραλαμβάνουν σημαντικά έγγραφα και λογαριασμούς με επακόλουθες επιπτώσεις.

Μέσα σε αυτό το κλίμα παρακμής, η κυβέρνηση σας συνεχίζει να σιωπά για την κακοδιοίκηση και τις απευθείας αναθέσεις που οδηγούν σήμερα, στη συρρίκνωση των ΕΛΤΑ. Το αρμόδιο Υπουργείο συνεχίζει την καταστροφική πολιτική απαξίωσης των Ταχυδρομείων, τα οποία αιμορράγησαν οικονομικά από την αναποτελεσματικότητα των goldenboys που προσλήφθηκαν εκτός του Ν.4758/2020 που ψήφισε η παρούσα κυβέρνηση. Προσλήψεις που αποκαλύψαμε με ερώτησή μας στον κοινοβουλευτικό έλεγχο πως προωθήθηκαν μέσα από έναν πραγματικό μηχανισμό απασχόλησης υψηλόμισθων συμβούλων (2.500 ευρώ μηνιαίων αποδοχών) κατά παράβαση του ως άνω νόμου και οι οποίες δεν εξυπηρετούσαν την κάλυψη παροδικών ή εποχικών αναγκών και που ολοκληρώθηκαν χωρίς καμία προκήρυξη υπό συνθήκες πλήρους ρουσφετολογικού καθεστώτος.

Προφανώς μέσα σε αυτό το παλαιοκομματικό διοικητικό παράδειγμα εντάσσεται και το πλιάτσικο «Πάτση» με τις 27 απευθείας αναθέσεις συμβάσεις που πλήρωσαν «χρυσές» τα ΕΛΤΑ, επί 3.5 χρόνια στη δικηγορική εταιρία του γαλάζιου βουλευτή για «την παροχή εξειδικευμένων νομικών υπηρεσιών για θέματα ευρωπαϊκού δικαίου, δικαίου ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής». Μετά τα νέα λουκέτα σε καταστήματα των ΕΛΤΑ, μεγάλοι δήμοι της Αττικής μένουν χωρίς φυσικές ταχυδρομικές υπηρεσίες με χαρακτηριστική την περίπτωση της Ανατολικής Αττικής όπου κλείνουν ταχυδρομικές δομές σε Βάρκιζα, Παιανία και Καλύβια Θορικού, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες και στους Δήμους.

Το ίδιο συμβαίνει στην Αχαΐα, την Ηλεία, την Αρκαδία, την Αιτωλοακαρνανία, την Κέρκυρα και τα Ιόνια νησιά, τη Μαγνησία και αλλού. Όσον αφορά στο προσωπικό, το 2019 οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία ήταν περίπου 8.700, ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τους 4.600, εκ των οποίων οι 3.230 είναι μόνιμοι και οι υπόλοιποι «ενοικιαζόμενοι» δηλαδή, απασχολούμενοι μηνιαίων συμβάσεων έργου με τον κατώτατο μισθό παρότι απασχολούνται στην εταιρεία για πολλά χρόνια υπερβαίνοντας ακόμα και τα 10 χρόνια. Υποκρύπτοντας ταυτόχρονα την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών της επιχείρησης και χωρίς να αναγνωρίζεται προϋπηρεσία, τίτλοι σπουδών, ενώ δεν χορηγούνται κανονικές πλήρεις άδειες, άδειες ασθενείας και τριετίες και δεν πληρώνονται καταχρηστικά σε ορισμένες περιπτώσεις υπερωρίες, όπως και δεν καταβάλλεται αποζημίωση απόλυσης. Το καθεστώς ομηρίας των ενοικιαζόμενων εργολαβικών εργαζομένων στον όμιλο ΕΛΤΑ αποτελεί μέσο εκφοβισμού, εντατικοποίησης της εργασίας και πελατειακής σχέσης. Τόσο οι μόνιμοι εργαζόμενοι οι οποίοι γνωρίζουν την κακή οικονομική κατάσταση Οργανισμού δηλώνουν την έντονη ανησυχία τους για το νέο σχέδιο «διάσωσης» στη βάση των περαιτέρω μισθολογικών περικοπών αλλά και των δυσμενών μετακινήσεων από τα τμήματα που κλείνουν ή συγχωνεύονται, όσο και οι «ενοικιαζόμενοι» οι οποίοι θα είναι οι πρώτοι που θα πληρώσουν το «μάρμαρο» των επιχειρησιακών αλλαγών.
Η κατάσταση αυτή συνιστά ουσιαστική παραβίαση του πνεύματος και του γράμματος της ευρωπαϊκής οδηγίας 2008/104/Ε.Κ./19.11.2008, όπως έχει υιοθετηθεί στο ελληνικό δίκαιο.

Επειδή τα ΕΛΤΑ επιτελούν αδιαμφισβήτητη εθνική αποστολή, η οποία σήμερα υπονομεύεται από την κυβερνητική «αναδιοργάνωση», η οποία στην πραγματικότητα συνιστά αποδιοργάνωση και υπονόμευση των ΕΛΤΑ,
Επειδή είναι στο πολιτικό DNA της κυβέρνησης σας η πολιτική εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας μέσα από την σκόπιμη αδιαφορία και το κλείσιμο υπηρεσιών που εξυπηρετούν τους πολίτες, καθώς και την αποψίλωση τους από κρίσιμο προσωπικό για δήθεν λόγους «εκσυγχρονισμού»,
Επειδή έχουν αγνοηθεί οι δημόσιες τοποθετήσεις μας και οι ερωτήσεις μας, ενώ ταυτόχρονα υφίσταται πλήρης αναλγησία για τις ανάγκες των πολιτών, έχοντας αποδεδειγμένα μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των ημετέρων, Επειδή το ζήτημα των κλειστών Ταχυδρομείων θεωρείται μείζον για την Τοπική Αυτοδιοίκηση δεδομένου ότι οδηγεί στην περαιτέρω απομόνωση περιοχών της ελληνικής περιφέρειας,
Επειδή τα ΕΛΤΑ έχουν την υποχρέωση να λειτουργούν κυρίως με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον διαθέτοντας τις υπηρεσίες τους, τόσο στο κέντρο κάθε πόλης όσο και στις πιο δυσπρόσιτες περιοχές και για το λόγο αυτό συνιστά ανεκτίμητης αξίας το δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν, αποτελώντας παράλληλα το συνεκτικό κοινωνικό, επαγγελματικό και οικονομικό ιστό της ζωής σε κάθε μικρό ή μεγάλο χωριό και σε κάθε πόλη της Ελλάδας,
Επειδή, τα όσα έχουν λάβει χώρα στον Οργανισμό αποτελούν τον ορισμό της κακοδιαχείρισης και ευλόγως τίθεται θέμα αξιοπιστίας όσων σημειώνει στην επιστολή του ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων κ. Γρηγόρης Σκλήκας προς τους εργαζόμενους «για ένα πλάνο που σχεδιάστηκε λεπτομερώς από ανθρώπους των ΕΛΤΑ, σε συνεργασία με εξωτερικό σύμβουλο, λαμβάνοντας υπόψιν τη δυναμική της εταιρείας και τις ανάγκες της αγοράς, με στόχο, σε ορίζοντα 18 μηνών, να είμαστε παντού, αλλά καλύτερα, για την εταιρεία μας, τους ανθρώπους και τους πελάτες μας»,
Επειδή, λίγες ημέρες πριν στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δεν αντιτάχθηκε στη συρρίκνωση του φυσικού δικτύου, θεωρώντας μάλιστα πως τα ΕΛΤΑ οδηγούνται σε «καλύτερο μέλλον», αναγνωρίζοντας παράλληλα τα λάθη που έγιναν χωρίς ωστόσο να τα κατονομάζει,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

1. Ποια είναι τα πραγματικά ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία του σχεδίου της αναδιοργάνωσης που επιχειρείται στα ΕΛΤΑ και πως διασφαλίζεται ο χαρακτήρας τους, ως εταιρείας κοινής ωφέλειας και καθολικών ταχυδρομικών υπηρεσιών; Πώς θα διασφαλιστεί το έργο των ΕΛΤΑ;
2. Στη βάση ποιων κριτηρίων έγινε η επιλογή των καταστημάτων των ΕΛΤΑ που έκλεισαν;
3. Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τις σημαντικές συνέπειες που επακολουθούν του κλεισίματος φυσικών ταχυδρομικών δομών για την κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου μας;
4. Ποιο είναι το σχέδιο για τη διασφάλιση της απασχόλησης των εργαζομένων των καταστημάτων που κλείνουν;
5. Πως ορίζεται συγκεκριμένα το νέο υβριδικό μοντέλο παρουσίας που δεν στηρίζεται μόνο στο φυσικό δίκτυο των υποκαταστημάτων και πως αυτό δύναται να εξυπηρετήσει τις ανάγκες όλου του πληθυσμού και κάθε ηλικιακής κατηγορίας των πολιτών;
6. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τα ήδη οξυμένα προβλήματα εξυπηρέτησης που αντιμετωπίζουν ηλικιωμένοι και ευάλωτοι συμπολίτες μας μετά το κλείσιμο τόσο πολλών φυσικών καταστημάτων;
7. Πως συνδέεται το «ολοκληρωμένο σχέδιο αναδιοργάνωσης και ολιστικής επαναπροσέγγισης της εξυπηρέτησης των πελατών» με τον αποκλεισμό εκείνων των πολιτών που για διάφορους λόγους δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο;


Σε δήλωσή της για το κύμα λουκέτων σε σειρά καταστημάτων ΕΛΤΑ στην Αιτωλοακαρνανία και σε όλη Ελλάδα, η βουλευτής του Κινήματος, Χριστίνα Σταρακά, υπογραμμίζει τα εξής:

«Λουκέτο στα καταστήματα ΕΛΤΑ στην Πάλαιρο, στο Παναιτώλιο, στον Άγιο Κωνσταντίνο, στον Πλάτανο Ναυπακτίας. Στις 24 Ιουλίου, λουκέτο στα αντίστοιχα καταστήματα σε Κατούνα και Ματαράγκα. Λουκέτο και στο κατάστημα ΕΛΤΑ στο γειτονικό Κομπότι που εξυπηρετεί και περιοχές του Δήμου Αμφιλοχίας. Και ποιος ξέρει πού αλλού θα μπει λουκέτο στις υπηρεσίες ΕΛΤΑ στη συνέχεια. Όχι μόνο στην Αιτωλοακαρνανία αλλά και σε όλη την Ελλάδα.

Με λίγα λόγια: Αντί να μειώσουν τη σπατάλη, την κακοδιαχείριση και τις απευθείας αναθέσεις τύπου Πάτσηδων κεντρικά, κλείνουν καταστήματα στην Περιφέρεια ερημώνοντάς την ακόμα περισσότερο. Αυτή είναι η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Είχε πει ο κ. Μητσοτάκης προεκλογικά στο Αγρίνιο ότι «η Αιτωλοακαρνανία είναι μια περιοχή που κοιτάμε όταν θέλουμε μια μικρογραφία της χώρας». Αλήθεια έλεγε. Όπως έχουν καταντήσει την Αιτωλοακαρνανία «πρότυπο» ερήμωσης είτε με τα λουκέτα σε πανεπιστημιακές σχολές, είτε με τα λουκέτα σε καταστήματα ΕΛΤΑ, είτε με την έλλειψη υποδομών, το ίδιο θέλουν να κάνουν σε όλη την ελληνική περιφέρεια

Οι συνάδελφοι βουλευτές της ΝΔ έχουν να πουν κάτι ή έχουν πιει το αμίλητο νερό; Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής δεν θα σιωπήσει, θα κάνουμε τα πάντα για να σταματήσουμε την ανεγκέφαλη συρρίκνωση των ΕΛΤΑ που τσακίζει την ελληνική περιφέρεια».


Οι απαράδεκτες αποφάσεις κλεισίματος καταστημάτων ΕΛΤΑ όπως του Παναιτωλίου και του Αγίου Κωνσταντίνου στο Δήμο μας, της Παλαίρου και του Πλατάνου Ναυπακτίας στο νομό, δεν είναι κεραυνός εν αιθρία.
Είναι το αποτέλεσμα της υλοποίησης νομοθετικής ρύθμισης με ημερομηνία 3/12/2020 – κυβέρνησης της ΝΔ – που ήρθε σε συνέχεια προηγούμενης απόφασης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για υπαγωγή των ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Ο ένας έκοβε, ο άλλος έραβε και ο λογαριασμός στα λαϊκά στρώματα.

Γι’ αυτό ας μην παριστάνουν του έκπληκτους οι εκπρόσωποι κομμάτων, δημοτικών και περιφερειακών παρατάξεων που στηρίζονται από τα κόμματα που έχουν την ευθύνη αυτών των εξελίξεων.
Είναι υποκριτές σήμερα, αφού γνώριζαν εκ των προτέρων τι επρόκειτο να συμβεί με τη στήριξη που παρείχαν στην πολιτική της “απελευθέρωσης” τομέων και κλάδων της οικονομίας, της “ανταγωνιστικότητας” και της “εξυγίανσης”.
Όλα στο βωμό επιχειρηματικών συμφερόντων που αναπτύσσονται στον τομέα αυτό και ανυπομονούν να αυξήσουν τα κέρδη τους, επεκτείνοντας τη δράση τους σε κρίσιμες και στρατηγικής σημασίας υπηρεσίες, εκμεταλλευόμενες τη στέρηση από το κράτος της ικανοποίησης σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.

Ο δήμαρχος Αγρινίου βλέπει “τα τρένα να αναχωρούν” από το δήμο μας παίρνοντας μαζί τους υποδομές χρήσιμες για τους συνδημότες μας άλλοτε τράπεζες και άλλοτε ταχυδρομεία, αλλά είναι ανήμπορος να αντιδράσει αφού αυτό είναι το αποτέλεσμα των πολιτικών που ασπάζεται-υπηρετεί και γι’ αυτό οι πάτρωνές του των στηρίζουν.

Καλούμε τους συνδημότες μας να απομακρυνθούν σήμερα από τα κροκοδείλια δάκρυα γιατί έχουν αποδειχθεί επικίνδυνα για τα δικά τους συμφέροντα και να παλέψουν οργανωμένα για τις δικές τους ανάγκες για ταχυδρομικό έργο φτηνό και αξιόπιστο, προσβάσιμο σε όλους και με σύγχρονες υπηρεσίες.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» όπως έπραξε μέχρι σήμερα θα συνεχίσει να στηρίζει και να πρωτοστατεί στους αγώνες για την επίλυση λαϊκών προβλημάτων, για να μην χειροτερεύει η ζωή μας καθημερινά.

Με αγώνες μαζικούς, γιατί εμείς είμαστε οι πολλοί, ανατρέπονται αυτές οι πολιτικές. Η ισχυροποίηση των αγώνων θα μεγαλώσει μέσα από τη συμπόρευση και την ισχυροποίηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στις εκλογές του Οκτώβρη.

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Αγρινίου – Λαϊκή Συσπείρωση
Παπανικολάου Τιμολέων
Καρναβιάς Ιωάννης


Προς κ. Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αγρινίου

Κύριε Πρόεδρε με αγανάκτηση και θλίψη πληροφορηθήκαμε την παύση λειτουργίας του υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ στο Παναιτώλιο από την Παρασκευή 14 Ιουλίου 2023 . Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική ήταν η λειτουργία του εν λόγω υποκαταστήματος για όλα τα δημοτικά διαμερίσματα του πρώην Δήμου Θεστιέων καθότι από εκεί εξυπηρετούνταν όλοι οι κάτοικοι της περιοχής αυτής χωρίς να αναγκάζονται να έρχονται στο Αγρίνιο , υποβαλλόμενοι σε έξοδα , απώλεια χρόνου και καθυστερήσεις. Γνωρίζουμε , επίσης, πόσο υποβαθμίζεται συνολικά μια περιοχή όταν από αυτήν απομακρύνονται υπηρεσίες σημαντικές για την καθημερινότητα των κατοίκων και την ανάπτυξη-οικονομία τους. Δυστυχώς , όμως, για τον Δήμο μας και τον νομό μας η απαξίωση συνεχίζεται (τράπεζες κλείνουν , ΕΛΤΑ κλείνουν ή συγχωνεύονται , σχολεία και Λύκεια παύουν τη λειτουργία τους (ιδέ Άγιος Βλάσσιος) με άμεσο κίνδυνο για την εγκατάλειψη αυτών των περιοχών από τους κατοίκους τους , την καταστροφή της οικονομίας τους, , την «ερημοποίηση» της υπαίθρου και της περιφέρειας του Δήμου μας. Όλο αυτό γίνεται με προκλητικό τρόπο όταν ως δικαιολογία προβάλλεται η δαπάνη στέγασης των υπηρεσιών αυτών η οποία ανέρχεται σε 170€ μηνιαίως!!!!( για τα ΕΛΤΑ στο Παναιτώλιο) και την ίδια στιγμή δεκάδες δημοτικά ή δημόσια ακίνητα μένουν ανεκμετάλλευτα .

Κύριε Πρόεδρε θεωρούμε ότι ο κόμπος έφτασε στο χτένι . Πρέπει άμεσα να αντιδράσουμε και να απαιτήσουμε την άμεση επαναλειτουργία των ΕΛΤΑ στο Παναιτώλιο.
Να μην επιτρέψουμε το κλείσιμο και των ΕΛΤΑ Αγίου Κων/νου .
Να διεκδικήσουμε ως Δήμος αυτά που δικαιούμαστε.

Να πάψουμε να ανεχόμαστε την απαξίωση του Δήμου μας , την καταστροφή της οικονομίας , των υποδομών , τον αποκλεισμό της μεγαλύτερης πόλης του νομού και μιας από τις δέκα μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας .
Ζητάμε από εσάς να θέσετε τα ανωτέρω ως άμεσης προτεραιότητας θέμα στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου.

Μετά τιμής
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ


Η κυβέρνηση προχωρά στο κλείσιμο 100 καταστημάτων ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα το διάστημα από τις 10 μέχρι τις 24 Ιουλίου 2023. Αυτό σημαίνει ότι βάζουν λουκέτο 1 στα 6 καταστήματα ΕΛΤΑ της χώρας.

Ανάμεσα τους περιλαμβάνονται και 6 καταστήματα στην Αιτωλοακαρνανία με τα 3 από αυτά να ανήκουν στον Δήμο Αγρινίου. Συγκεκριμένα τα καταστήματα που κλείνουν είναι:
Παλαίρου, Πλατάνου, Κατούνας, Αγίου Κωνσταντίνου, Παναιτωλίου και Ματαράγκας.

Τα καταστήματα αυτά έχουν πολύ σημαντική προσφορά στις τοπικές κοινωνίες καθώς εξυπηρετούν βασικές ανάγκες συμπολιτών μας και η λειτουργία τους είναι απολύτως απαραίτητη ειδικά για τους οικονομικά ασθενέστερους, τους ηλικιωμένους κ.ά.
Η απόφαση της κυβέρνησης για το κλείσιμο τους οδηγεί στην περαιτέρω υποβάθμιση της ζωής των κατοίκων και στην εγκατάλειψη και ερήμωση των χωριών μας.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είχαν διαχρονικά μεγάλη κοινωνική προσφορά και συνέβαλαν στην ανάπτυξη της χώρας. Επιβάλλεται να συνεχίσουν να έχουν ως προτεραιότητα τον κοινωνικό τους ρόλο και όχι το κέρδος.
Εξάλλου σύμφωνα με το νόμο ως Δημόσια Επιχείρηση δεσμεύεται «έναντι του κράτους για την προσφορά καθολικής υπηρεσίας αποδεκτής ποιότητας σε προσιτές τιμές στο σύνολο των πολιτών».

Επομένως σκοπός τους θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός τους ώστε να παρέχουν καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες σε όλους τους πολίτες, και όχι το κλείσιμο των καταστημάτων.
Είναι δικαιολογημένη η αγανάκτηση και η οργή των συμπολιτών μας απέναντι σε αυτές τις απαράδεκτες αποφάσεις. Ως «Συμμαχία Πολιτών» στεκόμαστε δίπλα τους και απαιτούμε από την κυβέρνηση να ακυρώσει άμεσα όλες τις αποφάσεις για το κλείσιμο των καταστημάτων των ΕΛΤΑ.

Για τη Συμμαχία Πολιτών – Δημοτική παράταξη Αγρινίου
Γιώργος Δ. Καραμητσόπουλος


Για τις επιπτώσεις που συνεπάγεται το κλείσιμο καταστημάτων των ΕΛΤΑ, όπως αυτό του Κομποτίου από το οποίο εξυπηρετούνται και κάτοικοι του Δήμου Αμφιλοχίας, ενημέρωσε με χθεσινή επιστολή του τη διοίκηση των ΕΛΤΑ και τους Βουλευτές της Αιτωλοακαρνανίας ο Δήμαρχος Αμφιλοχίας Γιώργος Κατσούλας.

Στην επιστολή του, ο Δήμαρχος Αμφιλοχίας περιγράφει την ανησυχία που επικρατεί σε κατοίκους ορεινών περιοχών του Δήμου που επισκέπτονται από το εν λόγω κατάστημα και τώρα θα αναγκάζονται σε μεγαλύτερες μετακινήσεις για την εξυπηρέτησή τους, και καλεί τη διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων στην εξεύρεση λύσης που θα λαμβάνει υπόψη της τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Αναλυτικά, η επιστολή έχει ως εξής:

Αξιότιμε Πρόεδρε,

Με την επιστολή μου αυτή θέλω να σας ενημερώσω για τις επιπτώσεις, και να σας μεταφέρω τις αντιδράσεις, που έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία η απόφαση των Ελληνικών Ταχυδρομείων για κλείσιμο μεγάλου αριθμού ταχυδρομικών γραφείων, μεταξύ των οποίων κι εκείνο το οποίο βρίσκεται στο Κομπότι του Δήμου Νικολάου Σκουφά, καθώς και να εκφράσω την προσωπική μου λύπη για την εξέλιξη αυτή.
Αν και σαφώς γίνεται κατανοητή απ’ όλους η ανάγκη εξορθολογισμού της διάρθρωσης των ΕΛΤΑ και η επιχειρούμενη προσπάθεια μείωσης των λειτουργικών εξόδων, ζητάμε από εσάς να αντιληφθείτε επίσης τις επιπτώσεις που επιφέρουν τέτοιες αποφάσεις σε τοπικό επίπεδο και ειδικά στους κατοίκους απομακρυσμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ελληνικής επαρχίας.

Η ανησυχία αυτή μάλιστα μεταφέρεται και πέραν των ορίων του Δήμου Νικολάου Σκουφά, όπου βρίσκεται το κατάστημα του Κομποτίου που προτίθεστε να θέσετε εκτός λειτουργίας, καθώς από αυτό εξυπηρετούνται και δημότες του δικού μας Δήμου και ιδιαίτερα κάτοικοι της Φλωριάδας και της Λαγκάδας, καθώς γεωγραφικοί περιορισμοί καθιστούν σε εκείνους περισσότερο προσβάσιμο το εν λόγω κατάστημα των ΕΛΤΑ παρά το πολύ μακρινότερο που βρίσκεται στην πόλη της Αμφιλοχίας.

Είμαι βέβαιος ότι αντιλαμβάνεστε πως η απομάκρυνση ενός καταστήματος ΕΛΤΑ δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στους πλέον ευάλωτους πολίτες, τους ηλικιωμένους, οι οποίοι δεν διαθέτουν απαραίτητα εξοικείωση με την τεχνολογία και η ανάγκη μετακίνησης για τη στοιχειώδη εξυπηρέτησή τους, καθίσταται για εκείνους μια επιπλέον ταλαιπωρία.

Σας παρακαλούμε να ενσκύψετε επάνω στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και να αναθεωρήσετε τη σχετική σας απόφαση, έχοντας ως γνώμονα όχι μόνο το οικονομικά συμφερότερο αλλά και το πλέον κοινωνικά υπεύθυνο.

Σε κάθε περίπτωση, και ανεξαρτήτως της τελικής σας απόφασης, παρακαλώ λάβετε υπόψη σας τη διαθεσιμότητά μου για συνεργασία στην εξεύρεση της καλύτερης δυνατής λύσης που δεν θα στερεί την ανάγκη πρόσβασης στα ΕΛΤΑ των κατοίκων των πλέον απομακρυσμένων περιοχών του Δήμου μας.

 

Με εκτίμηση

Ο Δήμαρχος Αμφιλοχίας
Γεώργιος Κατσούλας