school5

Πολλά τα εκπαιδευτικά κενά στην Αιτωλοακαρνανία

Ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας, μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου και Τομεάρχης Αθλητισμού του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, Θάνος Μωραΐτης, κατέθεσε Ερώτηση προς τον Υπουργό Υγείας μαζί με άλλους τρεις βουλευτές του κόμματος.
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, «αν και ολοκληρώθηκε και η Δ’ Φάση των προσλήψεων, δεν έχει παρατηρηθεί κάποια βελτίωση, ενώ το ΥΠΑΙΘ εξακολουθεί να αποκρύπτει τα ακριβή στοιχεία και δεδομένα, διατηρώντας το κλίμα αποσιώπησης που εφαρμόζει τα τελευταία δύο χρόνια. Σημειώνεται πως εφαρμόζονται παράλληλα δύο Νόμοι – λαιμητόμοι, ο Ν. 4692/20, με τον οποίο ανέβασε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στο 25 και ο Ν. Ν.4823, περί των συγχωνεύσεων των σχολικών τμημάτων».

Μάλιστα, ο κ. Μωραΐτης τονίζει ότι «η κατάσταση αυτή, όχι απλά έχει αγγίξει το Νομό Αιτωλοακαρνανίας, αλλά έχει επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην εκπαιδευτική κοινότητα και τις οικογένειες του Νομού. Τα κενά σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Παράλληλη Στήριξη και Ειδική Αγωγή παραμένουν γιγάντια, χωρίς, μάλιστα, να διαφαίνεται φως στον ορίζοντα».

Προχωρά, δε, σε μια καταγραφή των προβλημάτων στο Νομό, αναφέροντας:

– Τα τεράστια εκπαιδευτικά κενά που εξακολουθούν να υφίστανται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, λέγοντας, μάλιστα, πως αυτά που έχουν μείνει ακάλυπτα είναι η συντριπτική πλειοψηφία.
– Τις ελλείψεις στις Ειδικότητες, οι οποίες είναι τόσο μεγάλες, ώστε τα κενά που υπάρχουν δεν επιτρέπουν τη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων, ενώ υπάρχουν κενά και σε πρωινά τμήματα. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να καταργούνται ολοήμερα τμήματα ολιγοθέσιων, προκειμένου να μετακινήσουν τους εκπαιδευτικούς τους, ώστε να συμπληρώσουν κενά άλλων σχολείων του Νομού. Μάλιστα, έγινε προσπάθεια κατάργησης -και σε κάποια επετεύχθη- των λίγων ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. «Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου, ενός από τα πολυπληθέστερα σχολεία της πόλης, καθώς και του ολιγοθέσιου Δημοτικού Σχολείου Κομποτής», γράφει ο βουλευτής.
– Την Παράλληλη Στήριξη, όπου η κατάσταση στην Αιτωλοακαρνανία παραμένει ζοφερή. Ακόμη, δε, δεν έχουν καλυφθεί τα κενά σε ειδικότητες στα Ειδικά Σχολεία της Βόνιτσας (Δημοτικό και Νηπιαγωγείο), ενώ δεν υπάρχει κάλυψη ούτε του σχολικού νοσοκόμου, που έχει ζητηθεί από την 1η Σεπτέμβρη. Δεν έχει στελεχωθεί το Ειδικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο, αλλά και η ΣΔΕΥ – ΕΔΥ της Βόνιτσας με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό.

«Όλες τις δομές της Ειδικής Αγωγής ξεθεμελιώθηκαν, η Παράλληλη Στήριξη στενάζει, εκπαιδευτικοί μετακινούνται για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών και οι ανάγκες των μαθητών -ειδικά όσων έχουν ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες- όχι απλά υποβαθμίζονται, αλλά δεν μπαίνουν καν στην εξίσωση», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση.

Για όλα τα παραπάνω, ο κ. Μωραΐτης και οι λοιποί βουλευτές του κόμματος ρωτούν τον Υπουργό:

• Εάν προτίθεται να καλύψει άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας.
• Για ποιο λόγο, ενώ της έχει ζητηθεί επανειλημμένως από τον Οκτώβριο του 2021, δεν προβαίνει σε δημοσιοποίηση του ακριβούς αριθμού των εκπαιδευτικών κενών, τόσο πανελλαδικά, όσο και στο Νομό μας.
• Για ποιο λόγο δεν καλύφθηκαν τα εκπαιδευτικά κενά στα ολοήμερα σχολεία και μετά την ολοκλήρωση της Δ’ Φάσης των προσλήψεων.
• Εάν προτίθεται να παρουσιάσει αναλυτικά το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών στην Αιτωλοακαρνανία, αλλά και να δημοσιεύσει τον ακριβή αριθμό τους.