kids6

Ηχογραφημένα παιδικά παραμύθια από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου

Σε μια περίοδο που το ζωντανό θέατρο αναστέλλει τη λειτουργία του λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και μέχρι να επιστρέψει στον φυσικό του χώρο, το Δη.Πε.Θε. Αγρινίου για την Παιδική του Σκηνή, βρίσκει νέους τρόπους να προσεγγίσει το κοινό, ειδικά τους μικρούς και πιστούς μας φίλους που όλα αυτά τα χρόνια μας στήριξαν με την παρουσία τους στην αίθουσα μας.

Φέτος οι τέχνες πήγαν στα σχολεία για να εξεταστούν στο πιο δύσκολο μάθημα… το παραμύθι υπό τη μορφή cd! Το Δη.Πε.Θε. Αγρινίου ηχογράφησε «Τα παιδία παίζει», μια παράσταση με ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΓΝΩΣΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ για να συντροφεύουν τα παιδιά σε ένα ταξίδι, στον κόσμο της φαντασίας…αλλά μέσα στη τάξη τους.

Είναι μια ακουστική παράσταση που αναπτύσσεται μέσα από το διάλογο, τη μουσική και τα ηχητικά εφέ. Οδηγός μας και εμπνευστής η θεία Λένα της δεκαετίας του ΄50, η δημιουργός του πρώτου θεάτρου για παιδιά στην Ελλάδα. Η αγαπημένη θεία Λένα των παιδιών που παρουσίαζε παιδικές εκπομπές από το κρατικό Ελληνικό ραδιόφωνο και μέσα από τα παραμύθια της συνόδεψε πολλούς στο μεγάλωμά τους.

Η μακρά παράδοση του ραδιοφωνικού θεάτρου σήμερα αναβιώνει και ανανεώνεται. Μέσα σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η τέχνη έχει στόχο να δημιουργήσει εκείνους τους δεσμούς που θα μας κρατήσουν ενωμένους.

διασκευή:ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ/ΔΩΡΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
σκηνοθεσία: ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ
βοηθός σκηνοθέτη: ΔΩΡΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

ακούγονται οι:

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΜΠΛΙΑΝΙΤΗ
ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΡΔΕΛΗΣ
ΔΩΡΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε την πρώτη θετική ανταπόκριση από το 19 ο Δημοτικό σχολείο Αγρινίου, υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Ρηγογιάννη και τον ενθουσιασμό των μαθητών που άκουσαν τα ηχογραφημένα μας παραμύθια και έπαιξαν κάνοντας παιχνίδια δημιουργικά μ’ αυτά.
Η εκπαιδευτικός της τάξης, Μαίρη Μπουρνάζου, από το 19ο Δημοτικό ΣχολείοΑγρινίου σχολιάζει σχετικά:

«Οδηγός και εμπνευστής της παράστασης ήταν η θεία Λένα που, με όνειρο, χαρά και σεβασμό, συνόδευσε τα παιδιά στο μεγάλωμά τους» αναφέρουν στο πρόγραμμα οι συντελεστές της παράστασης. Και είχαν δίκιο… Κάποιοι μαθητές ανέφεραν ότι γνωρίζουν την Αντιγόνη Μεταξά!

Επέλεξα να μοιραστώ με τους μαθητές και τις μαθήτριες μου το ελληνικό παραμύθι «Ο μεγάλος αγώνας». Το ακούσαμε με ευχαρίστηση!Επισημάναμε ποιο είναι το θέμα του παραμυθιού, ποιοι είναι οι ήρωες. Διάλεξα τρία βασικά σημεία του παραμυθιού και κάλεσα τα παιδιά να τα θέσουν στη σωστή σειρά. Φρόντισα να είναι ένα σημείο από την αρχή, ένα από τη μέση και ένα από το τέλος σαν μια μικρή περίληψη της ιστορίας. Έπειτα. σχεδίασα τρία πλαίσια στον λευκό πίνακα της αίθουσάς μας, ώστε να ζωγραφίσουν στο καθένα ένα σημείο της ιστορίας. Συμπεράναμε, λοιπόν, στοιχεία για τη δομή ενός παραμυθιού.

Θυμηθήκαμε τους μύθους του Αισώπου που πρόσφατα είχαμε διαβάσει και επεξεργαστεί στην τάξη. Ερμηνεύσαμε τη συμπεριφορά των ανθρώπων και των βατράχων από το παραμύθι. Φτιάξαμε και φορέσαμε τα κοστούμια των ηρώων που δημιουργήσαμε και εκφράσαμε τα συναισθήματά μας και σκέψεις για τη συμπεριφορά καθενός,

Στη συνέχεια, τα παιδιά ζωγράφισαν όποια σκηνή επιθυμούσαν από το παραμύθι, με σκοπό να φτιάξουν ένα τετράδιο με τα έργα τους.

Σκέφτηκα τη δραματοποίηση του παραμυθιού και ζήτησα από τα παιδιά να παρουσιάσουν «παγωμένες» εικόνες του παραμυθιούόπως το στιγμιότυπο μίας φωτογραφίας. Πραγματικά, το διασκέδασαν!
Έδωσα σε κάθε μαθητή και μαθήτρια της τάξης μου το ένθετο κείμενο που συνοδεύει το λεύκωμα για να προσθέσουν τις δικές τους πινελιές, φτιάχνοντας το δικό τους παραμύθι και να το εικονογραφήσουν. Το αποτέλεσμα φανέρωσε τη φαντασία τους.
Τονίσαμε πόσο σημαντικό είναι να ακούμε και να διαβάζουμε παραμύθια. Επιπρόσθετα, σημειώσαμε πόσο εποικοδομητικό είναι για τη ζωή μας να συμμετέχουμε σε δρώμενα, να επισκεπτόμαστε θεατρικές σκηνές και να ευαισθητοποιούμαστε σε κοινωνικά θέματα»