29dfeatureimage

Εορτή του Αγίου Νικολάου στο Αντίρριο

Την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου ε.ε., εορτή του Αγίου Νικολάου Μύρων Λυκίας του Θαυματουργού, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος λειτούργησε στον εορτάζοντα Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Αντιρρίου, συμπαραστατούμενος από τον Πρωτοσύγκελλο Αρχιμ. Καλλίνικο Γεωργάτο, τον Εφημέριο Αρχιμ. Πολύκαρπο Θεοφάνη και τον Ιεροδιάκονο Παίσιο Παρασκευά. Έψαλαν οι Ιεροψάλτες του Ιερού Ναού Ανδρέας Αλεξόπουλος και Γιάννης Γαλάνης.

Την παραμονή στον Εσπερινό ο Σεβασμιώτατος είπε ότι ο άγιος Νικόλαος είναι προστάτης των ναυτικών από τις θαλασσοταραχές και τους διαφόρους κινδύνους κατά την πλεύση, μεταξύ των οποίων και από τους πειρατές.

Λαμβάνοντας αφορμή από αυτό, είπε ότι η πειρατεία ήταν ανέκαθεν ο φόβος των ναυτικών, όπως είναι ακόμη και σήμερα, που καταλαμβάνουν το πλοίο, αιχμαλωτίζουν το πλήρωμα και δίνουν τις δικές τους εντολές.

Όμως, μια τέτοια πειρατεία στον οργανισμό μας κάνουν οι ιοί, μεταξύ των οποίων και ο κορωνοιός. Οι ιοί δεν είναι ζωντανοί οργανισμοί, αλλά είναι ένα αυτόνομο γενετικό σύστημα, που δεν μπορεί να αναπαραχθή μόνο του και εισέρχεται σε έναν ξενιστή, δηλαδή σε ένα κύτταρο, και χρησιμοποιώντας τους βιοχημικούς μηχανισμούς του πολλαπλασιάζεται, σκοτώνει το κύτταρο και σαν στρατός καταλαμβάνει και τα άλλα κύτταρα και τα μολύνει.

Ένας τέτοιος ιός είναι και οι διαβολικές σκέψεις, που είναι πειρατές που καταλαμβάνουν την λογική του ανθρώπου, αιχμαλωτίζουν τον νού και μπορούν να τρελλάνουν τον άνθρωπο, έπειτα καταλαμβάνουν την επιθυμία και πραγματοποιείται η αμαρτία, και έτσι αιχμαλωτίζεται όλος ο άνθρωπος.

Και για μεν τον ιο στο σώμα θα βρεθούν φάρμακα και εμβόλια κατάλληλα, αλλά, αναρωτήθηκε ο Σεβασμιώτατος, «τι θα γίνη ο άνθρωπος, όταν καταλαμβάνεται από δαιμονικούς ιούς στην ψυχή του;».

Όμως τέτοια φάρμακα είναι η μετάνοια, η πίστη, η προσευχή, η θεία Κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του Χριστού.

Τέλος ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε ο άγιος Νικόλαος, όπως προστατεύει τους ναυτικούς από τις τρικυμίες και από τους πειρατές, να θεραπεύση και εμάς από τους ποικίλους ιούς, σωματικούς και ψυχικούς, που ως πειρατές μας αιχμαλωτίζουν σωματικά και ψυχικά.

Την κυριώνυμο ημέρα, κατά την θεία Λειτουργία ο Σεβασμιώτατος κ. Ιερόθεος στο κήρυγμά του αναφέρθηκε στον άγιο Νικόλαο που ήταν Επίσκοπος στα Μύρα της Λυκίας και ευεργετούσε ποικιλοτρόπως το ποίμνιό του.

Συνέχισε ότι ένα σημαντικό γεγονός στην ζωή του αγίου Νικολάου ήταν ότι συμμετείχε στην Πρώτη Οικουμενική Σύνοδο, το 325 μ.Χ. στην Νίκαια της Βιθυνίας, όπου καταδικάσθηκε η αίρεση του Αρείου ότι ο Χριστός, ο Υιός και Λόγος του Θεού είναι κτίσμα και όχι Θεός.

Όμως οι Πατέρες της Πρώτης Οικουμενικής Συνόδου, μεταξύ των οποίων ήταν και ο άγιος Νικόλαος, ομολόγησαν ότι ο Χριστός είναι Θεός και άνθρωπος, ως Θεός είναι ομοούσιος με τον Πατέρα «Θεός αληθινός εκ Θεού αληθινού», όπως ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως.

Επίσης, η Πρώτη Οικουμενική Σύνοδος εθέσπισε και ιερούς Κανόνες για την καλή διοίκηση και λειτουργία της Εκκλησίας και εισήγαγε το Μητροπολιτικό σύστημα στην Εκκλησία, ότι δηλαδή σε μια επαρχιακή Σύνοδο πρόεδρος είναι ο Μητροπολίτης και μέλη οι Επίσκοποι της Επαρχίας.

Στην συνέχεια ανέφερε ότι αυτό είναι το πολίτευμα της Εκκλησίας, είναι η ομολογία ότι ο Χριστός είναι Θεάνθρωπος, ο Χριστός είναι η κεφαλή της Εκκλησίας και η Εκκλησία διοικείται βάσει των ιερών Κανόνων από Συνόδους.

Ξεκινώντας από αυτή την αρχή είπε, ο Σεβασμιώτατος, ότι τον τελευταίο καιρό καλλιεργείται μια άποψη αμφισβητήσεως των Συνόδων και απομάκρυνσης από αυτές ένεκα της «ορθοδοξίας» και της «αληθινής» Εκκλησίας. Όμως είναι πολύ επικίνδυνο να ξεχωρίση κανείς την Εκκλησία από την θεολογία και το συνοδικό πολίτευμά της, όταν μάλιστα υπάρχουν πολλοί άγιοι Επίσκοποι και σήμερα.

Έφερε ως παράδειγμα το πως λειτουργεί ένα Νοσοκομείο, που έχει ιατρούς που θεραπεύουν, και το διοικητικό προσωπικό που εργάζεται για την λειτουργία του Νοσοκομείου και δεν μπορούν να ξεχωριστούν αυτά μεταξύ τους.

Τέλος, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε να φωτίζη όλους μας, Κληρικούς, μοναχούς και λαικούς να έχουμε εκκλησιαστικό φρόνημα, να τηρούμε τους όρους και τους ιερούς Κανόνας των Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων.