highway2

Η ολοκλήρωση κατασκευής της Αμβρακίας οδού

Συζητήθηκε, σήμερα, η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του Κινήματος Αλλαγής προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος στην τοποθέτησή του είπε ότι η Αμβρακία Οδός αποτελεί έργο πνοής για τη Δυτική Ελλάδα καθώς πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο 48 χιλιομέτρων που θα προσφέρει ασφάλεια στις μετακινήσεις και θα δημιουργήσει προδιαγραφές ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Ωστόσο, όπως ανέφερε, η κατασκευή του έργου έχει εξελιχθεί σε σύγχρονο «Γεφύρι της Άρτας», έναν εφιάλτη δίχως τέλος για την Αιτωλοακαρνανία που συνεχίζει να πληρώνει υψηλό φόρο αίματος από τα θανατηφόρα τροχαία στην παλιά εθνική.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος μίλησε για την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του έργου μέχρι το 2023 λόγω της υφιστάμενης υπάρχουσας ευρωπαϊκής χρηματοδότησης αλλά και για την γενική αναγκαιότητα ολοκλήρωσης των δημόσιων έργων. Να μην μένουν, όπως σημείωσε, μακέτες στα χαρτιά, αλλά να ολοκληρώνονται υπηρετώντας το δημόσιο συμφέρον και την εγχώρια ανάπτυξη. Όπως χαρακτηριστικά είπε «η Ελλάδα δεν αντέχει άλλα δημόσια έργα υπερτιμημένα και εντέλει μισοτελειωμένα. Έργα που σχεδιάζονται για να εξυπηρετήσουν το δημόσιο συμφέρον και, εντέλει, να το υπονομεύουν και τα ίδια να υπονομεύονται μέσα από τις καθυστερήσεις. Έργα που δεν ολοκληρώνονται και είναι εις βάρος ασφαλών αυτοκινητοδρόμων, που όλοι αυτούς θέλουμε, για να βαδίσουμε σωστά στην τουριστική ανάπτυξη και την καθημερινότητά μας.»

Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, δηλαδή η τέταρτη εργολαβία, KNAUF- Λουτρό είναι το πιο επικίνδυνο σημείο και παρά το γεγονός ότι έχει ολοκληρωθεί κατά 70% δεν μπορεί να παραδοθεί στους πολίτες ανολοκλήρωτο. Τόνισε, μάλιστα, ότι οι δικαστικές διαμάχες δεν ενδιαφέρουν τους πολίτες καθώς και ότι δεν μπορούμε, όπως είπε, να μιλάμε για ανάπτυξη και οι πολίτες να χρησιμοποιούν ακατάλληλους δρόμους λόγω γραφειοκρατίας και αστοχιών του Υπουργείου. Και ζητώντας απαντήσεις ως προς την πορεία της ολοκλήρωσης του έργου υπογράμμισε χαρακτηριστικά «δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη και για οδικά δίκτυα με ασφάλεια και να μην μπορούν να ολοκληρωθούν σαράντα τρία χιλιόμετρα. Να μιλάμε για τουρισμό, που είναι η βαριά μας βιομηχανία και η ελκυστική μας πρόταση στην παγκόσμια αγορά του τουρισμού, και να μην έχουμε τα συνοδευτικά έργα, με ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους.»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι το Υπουργείο θα κινηθεί άμεσα με τις διαδικασίες που έχει. Θα καλέσει, όπως ανέφερε, δύο-τρεις εταιρείες που έχουν παραμείνει και που είχαν συμμετάσχει στον τελευταίο διαγωνισμό το 2019, για να γίνει η διαδικασία γρήγορα για την ανανέωση των εγγυητικών και να φέρουν τα έγγραφα, όπως ορίζει ο νόμος, έτσι ώστε να μπει σε μια διαδικασία για να ξεκινήσει και να τελειώσει αυτό το έργο.

Ως προς το χρονοδιάγραμμα που ζήτησε ο κ. Κωνσταντόπουλος να προσδιοριστεί και να τεθεί στη δημοσιότητα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε ότι δεν μπορεί να μιλήσει με σαφήνεια το χρονοδιάγραμμα, αλλά υπογράμμισε την αναγκαιότητα να «τρέξει» το έργο ώστε να τελειώσει το 2023. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής «αν το έργο αυτό δεν τελειώσει μέχρι το 2023, κινδυνεύουμε να χάσουμε τα χρήματα. Δηλαδή, να πρέπει μέχρι το 2025 να το χρηματοδοτήσουμε με εθνικούς πόρους. Και αν δεν έχει τελειώσει μέχρι το 2025, κινδυνεύουμε με τη λεγόμενη «δημοσιονομική διόρθωση». Δηλαδή, για να το καταλάβουν αυτό όσοι μας ακούν, να έρθει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να ζητήσει το σύνολο της δικής της συμμετοχής των χρημάτων πίσω.»

Ολοκληρώνοντας την απάντησή του στην Επίκαιρη Ερώτηση, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε έκκληση προς τον τεχνικό κόσμο της χώρας να σταματήσουν οι προσφυγές, οι οποίες, όπως είπε, δεν λειτουργούν υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και να «βάλουν όλοι κρασί στο νερό τους» ώστε να «τρέξει» το έργο και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023.