marinamessolonghi3

Οι εξελίξεις σχετικά με την Μαρίνα Μεσολογγίου

Το προχθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο ήταν αποκαλυπτικό. Ουδείς μπορεί πια να παριστά τον ανήξερο ή ουδέτερο παρατηρητή των εξελίξεων. “Μαχαίρι και πεπόνι” βρίσκονται πλέον στα χέρια του Δημάρχου Κώστα Λύρου και ακολούθως, εφόσον εκείνος πράξει τα δέοντα, στην ευθύνη του Υπουργείου Τουρισμού και της κυβέρνησης. Τα ψέματα τελείωσαν, αφού προχθές ειπώθηκαν αλήθειες όπως:

1. Η εταιρεία βρίσκεται σε κατάσταση χρεωκοπίας, βουτηγμένη σε χρέη περίπου 3 εκατ. ευρώ, ενώ αδυνατεί ένεκα της διαμάχης των δύο μετόχων να προβεί στην απαραίτητη εκ του νόμου αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

2. Πραγματοποίησε στο πρόσφατο παρελθόν ένα σύνολο οικονομικών συναλλαγών αμφισβητούμενης νομιμότητας.

3. Η παρουσία της στον παραχωρηθέντα δημόσιο χώρο στηρίζεται σε αμφιβόλου νομιμότητας συμβάσεις από το 2013 και μετά. Ακόμη και οι υποχρεώσεις της από τη σύμβαση του 2019, δεν έχουν εκτελεστεί.

4. Η ίδια παραδέχθηκε εγγράφως την ανικανότητα της να εκτελέσει το έργο και πρότεινε την “υποκατάσταση” της από άλλη εταιρεία.

5. Ακόμη και αν ένας εκ των δύο μετόχων, ο έχων το management της εταιρείας, έχει και θέσει τα χρήματα για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και την υλοποίηση της επένδυσης, τότε δεν θα ακολουθήσει ο άλλος. Άρα η επένδυση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί και οι προχθεσινές τοποθετήσεις των δύο μετόχων απλά το επιβεβαίωσαν!

Από τη προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αναδείχθηκαν δύο ακόμη σημαντικά πολιτικά μηνύματα:
(Α) Έχει διαμορφωθεί μια ευρύτερη πολιτική και κοινωνική συναίνεση οριστικής επίλυσης και όχι διαιώνισης του όλου προβλήματος. Διαφάνηκε αυτή σε αρκετές τοποθετήσεις παρισταμένων στη συνεδρίαση, κάτι που επανειλημμένα ανέφερε και ο δήμαρχος.
(Β) Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο δεν είναι απλά ο μέτοχος του 5%, που κάθε φορά καλείται να επιλέξει μεγαλομέτοχο. Είναι πρωτίστως ο προασπιστής και ελεγκτής του δημοσίου και δημοτικού συμφέροντος στο έργο. Γι’ αυτό του διατέθηκε ποσοστό 5% και υλοποίησε το διαγωνισμό. Οφείλει με διαφάνεια να προστατεύει την υλοποίηση της επένδυσης και όχι τα συμφέροντα του κάθε μετόχου. Σε όσους δε ενοχλήθηκαν από αυτή μου την τοποθέτηση, απαντώ: “Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΑΠΕΘΑΝΕ, ΖΗΤΩ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ”.

Η επόμενη μέρα βρίσκεται στα χέρια του δημάρχου. Απαιτείται όμως η λήψη απόφασης από το ΛΤ, διαφορετικά το Υπουργείο θα “πετάξει τη μπάλα στην εξέδρα” και θα δηλώσει αναρμόδιο. Το έχουμε δει ξανά το έργο… Συγκεκριμένα:

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο να λάβει άμεσα πολιτική απόφαση έκφρασης της προχθεσινής συναίνεσης, η οποία να σταλεί στο Υπουργείο Τουρισμού. Σε αυτή να διαπιστώνεται, πως η υπό χρεωκοπία εταιρεία δεν εφαρμόζει τις συμβατικές της υποχρεώσεις και αδυνατεί να εκτελέσει το έργο.

Να ζητά από το Υπουργείο Τουρισμού, ως ο συμβεβλημένος εταίρος με την εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ Α.Ε., να καταγγείλει τη νέα σύμβαση που υπέγραψε το 2019, να προχωρήσει στη διοικητική αποβολή της εταιρείας από το δημόσιο χώρο και να επαναδημοπρατήσει το έργο.

Σε αντίθετη περίπτωση, ο Υπουργός Τουρισμού και η κυβέρνηση συνολικά, θα φέρουν ακεραία την αποκλειστική ευθύνη που ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο για το Μεσολόγγι και την ευρύτερη περιοχή θα συνεχίσει να απαξιώνεται.

Δυστυχώς για τον τόπο, χάθηκαν 9 πολύτιμα χρόνια από την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του 2012, το οποίο διαπίστωσε την αναξιοπιστία της εταιρείας, διέβλεψε την τελμάτωση του έργου και ζήτησε την επαναδημοπράτηση του έργου.
Όμως ποτέ δεν είναι αργά. “Αργά” είναι μόνο ο χαμένος χρόνος!

Μεσολόγγι 12 Ιουνίου 2020

Κατσούλης Παναγιώτης
Εκπαιδευτικός, Πρώην Δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου