tei2

Εν αναμονή εξελίξεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Αιτωλοακαρνανίας

Γενική συνέλευση ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας:

Την αγωνία της για το μέλλον του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και τον προβληματισμό  για την κατάληξή του, διατυπώνει , με ψήφισμά της η Γενική Συνέλευση του Ιδρύματος , σχετικά με τα ατέρμονα σενάρια στις εξελίξεις των συνεργειών στην Ανώτατη Εκπαίδευση,  και υπογραμμίζει τα εξής:

Εικόνα μειωτική και προσβλητική για ένα εμβληματικό Ίδρυμα: Από την μέχρι τώρα σχηματισθείσα δημόσια εικόνα του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας, μας εμφανίζουν ως το ανεπιθύμητο Ίδρυμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εικόνα μειωτική και προσβλητική για ένα εμβληματικό Ίδρυμα που αποτελεί διαχρονικό πόλο έλξης πληθώρας φοιτητών από την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, αλλά και όλη τη χώρα. Το Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας είναι ένα από τα ελάχιστα Ιδρύματα που πρωτοπορεί και έχει εναρμονιστεί με τις απαιτήσεις της ισχύουσας Νομοθεσίας, με τη δημιουργία ενός σύγχρονου οργανισμού, με περιγράμματα θέσεων εργασίας και όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, καθιστώντας το άρτιο από διοικητικής άποψης.

Αιτήματα: Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω απαιτούμε:

•    Συμμετοχή εκπροσώπου του Διοικητικού Προσωπικού στις διαπραγματεύσεις της συγχώνευσης του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας.
•    Να μη διαμελιστεί το Ίδρυμα εκτός περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
•    Διασφάλιση Ισονομίας για όλους τους Φοιτητές, ενιαίο πτυχίο Πανεπιστημιακού επιπέδου ανά επιστημονικό αντικείμενο.
•    Διασφάλιση όλου του διοικητικού προσωπικού, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν εργάζεται.
•    Διασφάλιση της λειτουργίας και της πλήρης αξιοποίησης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων σε όλες τις πόλεις της Δυτικής Ελλάδας.
•    Διασφάλιση παραμονής των εργαζομένων στον εργασιακό χώρο που υπηρετούν σήμερα, εκτός αν οικειοθελώς επιθυμούν είτε την μετακίνησή τους σε άλλο εργασιακό χώρο είτε την μετάταξή τους σε άλλη υπηρεσία, κατ’ εξαίρεση των ισχυουσών διατάξεων.
•    Διασφάλιση της αξιοκρατικής αξιοποίησης όλου του διοικητικού προσωπικού.

esos.gr


Αρχαιολογική Εταιρεία Δυτικής Στερεάς Ελλάδας:

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ιστορικής και Αρχαιολογικής Εταιρείας Δυτικής Στερεάς Ελλάδας εκφράζει την διαφωνία του με το Σχέδιο του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση στο οποίο προβλέπεται η κατάργηση των δύο από τις τρεις Πανεπιστημιακές Σχολές που λειτουργούν μέχρι σήμερα στην πόλη του Αγρινίου, του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων και του Τμήματος Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Νέων Τεχνολογιών, με την προεκλογική υπόσχεση δημιουργίας τριών τμημάτων Γεωπονικής κατεύθυνσης.
Πιστεύουμε ότι αυτές οι προτάσεις αδικούν κατάφωρα το πιο δυναμικό και πολυάνθρωπο κέντρο της Αιτωλοακαρνανίας, το Αγρίνιο, σε μια κρίσιμη για την ανάπτυξη της περιοχής μας περίοδο και γι’ αυτό ζητάμε την επανεξέταση αυτών των προτάσεων με τη συμμετοχή των φορέων της Κοινωνίας μας.
Φυσικά, δεν είμαστε αντίθετοι στην υποστήριξη της αγροτικής ανάπτυξης στο Νομό μας, αλλά είμαστε υπέρ της ολοκληρωμένης ανάπτυξης στην οποία η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά μας και το φυσικό περιβάλλον έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό και δυναμικό αναπτυξιακό ρόλο.


Σπήλιος Λιβανός – Υποψήφιος βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας:

Τις βασικές του θέσεις για την αναβάθμιση της παιδείας στην Αιτωλοακαρνανία παρουσίασε σε παρέμβασή του σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Μεσολογγίου ο Σπήλιος Λιβανός. Στην έκτακτη συνεδρίαση που είχε ως αντικείμενο να εξεταστούν οι τελευταίες προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία τμημάτων Γεωπονικής σχολής στο νομό, ο Σπήλιος Λιβανός τόνισε πως «βιώνουμε το απόλυτο χάος και την απαξίωση». Όπως είπε η προτεινόμενη ψηφοθηρική συνένωση ΑΕΙ και ΤΕΙ σε όλη τη χώρα εδράζεται πάνω σε λάθος βάση, καθώς η τεχνολογική εκπαίδευση είναι απαραίτητη σε έναν τόπο ο οποίος θέλει ανάπτυξη, ενώ κατηγόρησε τον Υπουργό Γαβρόγλου πως με την ψηφοθηρική πολιτική του δυναμιτίζει τις προσπάθειες μείωσης της ανεργίας. «Αυτό το οποίο χρειαζόμαστε είναι εκπαιδευμένους πολίτες οι οποίοι να μπορούν να παράγουν και να βρίσκουν εργασία» είπε, τονίζοντας πως το μεγάλο πρόβλημα στον τόπο μας είναι η ανεργία και η παιδεία είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας.

Ο κ. Λιβανός δήλωσε πως ενώ στην Αχαΐα λειτουργούν 36 τμήματα, στην Αιτωλοακαρνανία λειτουργούν 7. «Προφανώς υπάρχει κάτι το ανισοβαρές, δεν μπορεί να το επιτρέψει αυτό η Αιτωλοακαρνανία στο σύνολό της, το πρόβλημα δεν είναι μόνο του Μεσολογγίου» είπε χαρακτηριστικά. «Σε αυτή τη λογική συμφωνώ απολύτως με την ολοκληρωμένη πρόταση του Δημοτικού σας Συμβουλίου, την έχω ήδη προωθήσει στα αρμόδια κομματικά όργανα», είπε προσθέτοντας πως πρέπει όλοι μαζί στο νομό να συστρατευθούν στον ενιαίο αγώνα. «Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε όλοι μαζί, φορείς και πολίτες, να δημιουργηθεί μία ομάδα πρωτοβουλίας για την ίδρυση ενός ανεξάρτητου ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό με σκοπό να ενταχθεί στο αναπτυξιακό μοντέλο που έχει ανάγκη η περιοχή.

Ο υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ στην Αιτωλοακαρνανία αναφέρθηκε και στις μεγάλες προσπάθειες που έγιναν το 2009 με την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας στο Αγρίνιο και την ενίσχυση του ΤΕΙ Μεσολογγίου το οποίο όπως είπε, ήταν τότε σε πολύ καλύτερη κατάσταση από αυτή που είναι σήμερα. Παραδέχτηκε όμως πως το 2013 έγιναν λάθη όσον αφορά το σχέδιο “Αθηνά” το οποίο, όπως επεσήμανε, αν και ξεκίνησε με καλές προθέσεις η υλοποίησή του ήταν στη λάθος κατεύθυνση δημιουργώντας προβλήματα στον εκπαιδευτικό ιστό της Αιτωλοακαρνανίας. «Στην πολιτική είναι χρήσιμο να κοιτάμε το παρελθόν και να το χρησιμοποιούμε για κριτική και κυρίως για να μην ξανακάνουμε τα ίδια λάθη» είπε χαρακτηριστικά.

 


Ομόφωνη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Ι.Π.Μεσολογγίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:

Συνεδρίασε έκτακτα χθες Τετάρτη 20 Μαρτίου το Δημοτικό Συμβούλιο Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, με μοναδικό θέμα συζήτησης τις εξελίξεις σχετικά με τον υπο διαμόρφωση ακαδημαϊκό «χάρτη» στη Δυτική Ελλάδα.
Εισηγητής του θέματος ήταν ο Δήμαρχος Νικόλαος Καραπάνος ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε πως «…η παρούσα έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου εντάσσεται στο πλαίσιο της υπεράσπισης του αυτονόητου για το μέλλον της ακαδημαϊκής αυτάρκειας της πόλης….Δεν επιζητούμε τίποτε λιγότερο από αυτό που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της χώρας εξήγγειλε και υποσχέθηκε στο Αναπτυξιακό συνέδριο της Πάτρας».
Μετά από συζήτηση και τοποθετήσεις δημοτικών συμβούλων καθώς επίσης εκπροσώπων φορέων, το Δημοτικό Συμβούλιο Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου ΟΜΟΦΩΝΑ αποφάσισε ότι:

1. Εμμένει στις θέσεις του όπως αυτές εκφράσθηκαν στο ψήφισμα που εκδόθηκε σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 35/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
2. καταδικάζει την υποστελέχωση των ήδη υπαρχόντων λειτουργούντων τμημάτων στο Μεσολόγγι.
3. Καταδικάζει τη στάση του κ. Υπουργού Παιδείας, ο οποίος αρνείται να συζητήσει με μια ολόκληρη κοινωνία και ν’ ακούσει τις θέσεις και τους προβληματισμούς σχετικά με το υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο.
4. Καταδικάζει τη στάση των κ.κ. Βουλευτών του νομού Αιτωλ/νίας, οι οποίοι δεν παρίστανται σε μια τόσο σημαντική συνεδρίαση πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου που αφορά το μέλλον της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην περιοχή μας.
5. Εξουσιοδοτεί τον κ. Δήμαρχο όπως με απόφασή του προχωρήσει στη σύσταση επιτροπής η οποία θα αποτελείται από τους επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων, εκπροσώπους Συλλόγων και φορέων της πόλης, εκπρόσωπο των εργαζομένων στο ΤΕΙ Μεσολογγίου και εκπρόσωπο των φοιτητών. Η ανωτέρω επιτροπή άμεσα θα επισκεφθεί τον κ. Υπουργό Παιδείας, προκειμένου να του εκθέσει τις θέσεις και απόψεις της, όπως αυτές εκφράζονται από τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και θα καθορίσει και την περαιτέρω στάση μας.
6. Να ακολουθήσει ενημέρωση των υπεύθυνων τομεαρχών των κοινοβουλευτικών κομμάτων για τις θέσεις του Δήμου μας, πριν την επεξεργασία και ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου από τη Βουλή των Ελλήνων.

Σήμερα Πέμπτη 21 Μαρτίου με απόφασή του ο Δήμαρχος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου Νικόλαος Καραπάνος, σε εφαρμογή της παραπάνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου συγκρότησε την Επιτροπή η οποία θα μεταβεί την προσεχή Τετάρτη 27 Μαρτίου στο γραφείο του κ. Υπουργού Παιδείας προκειμένου να καταθέσει τις απόψεις και προτάσεις της σχετικά με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.