Πρόταση σχεδιασμού για την οδό Μάνας στο Μεσολόγγι

Η οδός «Μάνας» έχει πλάτος 10μ και είναι δευτερεύουσα συλλεκτήρια οδός του Οικιστικού συνόλου της «Μάνας». Αυτό το οικιστικό σύνολο είναι περιοχή κατοικίας. Η οδός εξυπηρετεί την κίνηση των διαβιούντων στην περιοχή και την κίνηση του ανθρώπινου δυναμικού τριών Σχολικών Κοινοτήτων του 4ου Δημοτικού Σχολείου, του συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου καθώς και του 2ου Γυμνασίου.
Για την οδό δώσαμε τρεις λύσεις.

1η λύση


Την σχεδιάσαμε ως οδό ήπιας κίνησης «σιγμοειδούς» μορφής με δυο λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς στάθμευση. Τοποθετήσαμε τεχνητά «σαμαράκια» στις συμβολές των κάθετων δρόμων καθώς και κατά μήκος της οδού με διαφοροποίηση του υλικού επίστρωσης με εναλλαγή κυβόλιθου με βοτσαλωτό δάπεδο. Οι δυο λωρίδες εξυπηρετούν ταυτόχρονα οχήματα και ποδήλατα με προτεραιότητα στο ποδήλατο με οριζόντια σήμανση επί της οδού. Η σήμανση παραμένει μόνιμη σχηματοποιώντας με λευκό κυβόλιθο ένα ποδήλατο στο οδόστρωμα. Έχει πεζοδρόμια πλάτους 1,20μ χωρίς εμπόδια πρασίνου και φωτιστικών στο μέσον του πλάτους του, ως είθισται να τοποθετούνται στην πόλη μας και εξακολουθούν ακόμη να κατασκευάζονται στις νέες κατασκευές δρόμων. Είναι επιστρωμένα με εναλλαγή πλακιδίου με βοτσαλωτό δάπεδο. Κατά μήκος της οδού σε τρεις διαφορετικές στάσεις εναλλάξ του πεζοδρομίου σε λωρίδα 1,10μ τοποθετείται το πράσινο. Με την τοποθέτηση της λωρίδας πρασίνου εναλλάξ του πεζοδρομίου καθιστούμε την οδό «σιγμοειδούς» μορφής ήπιας κίνησης και διαχειριζόμαστε με ίσους όρους τους διαβιούντες στην κάθε πλευρά του δρόμου.

 

2η λύση


Στη δεύτερη λύση η κίνηση των δυο λωρίδων οχημάτων είναι ευθύγραμμη. Δεν τοποθετούμε πράσινο. Στο οδόστρωμα τοποθετούμε ανεξάρτητη λωρίδα ποδηλάτων.

 

3η λύση


Για την ασφάλεια των ποδηλατιστών μπορεί η λωρίδα των ποδηλάτων να τοποθετηθεί και στο όριο της Ρυμοτομικής γραμμής και μετά να ακολουθήσει το οδόστρωμα με τα πεζοδρόμιά του.

Και στις τρεις λύσεις στο ένα πεζοδρόμιο τοποθετείται απαραίτητα γραμμή τυφλών και δημιουργούνται οι ανάλογες ράμπες για πρόσβαση ατόμων με αναπηρία όπου αυτές χρειάζονται.

Η πρώτη λύση υπερτερεί των άλλων δύο σε αισθητική και βιοκλιματική αναβάθμιση της περιοχής διότι υπάρχει πράσινο σε λουρίδα 1,10μ και ανάμεσά του τοποθετείται ο αστικός εξοπλισμός (κάδοι σκουπιδιών, φωτιστικά, κατακόρυφη σήμανση, στάσεις mini-bus).
Στην δεύτερη και τρίτη λύση στο πεζοδρόμιο του 1.20μ θα εξυπηρετηθεί και η τοποθέτηση όλου του παραπάνω αναφερόμενου αστικού εξοπλισμού.

 

H ομάδα που σχεδιάζει λύσεις εθελοντικά και καταθέτει προτάσεις μελέτης για τους κοινόχρηστους χώρους της πόλη μας.

1. Τσακμακλή.Σταυρούλα – Πολιτικός Μηχανικός – Επίτιμο μέλος ΤΕΕ- Συγγραφέας
2. Αράβας.Δημήτρης -Πολιτικός Μηχανικός ΤΕ (με μεταπτυχιακό σε εναλλακτικούς
Σχεδιασμούς) Δημόσιος λειτουργός Δ.Τ.Υ Π.Ε Αιτ/νίας.
3. Ράπτης Βασίλης -Χημικός -Καθηγητής Ιταλικών – Ποδηλάτης
4. Γεωργιάδης Γιάννης -Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Στοιχεία επικοινωνίας:
E-Mail: tsakmalistavroula@yahoo.gr Web: http://tsakmakli.wordpress.com. Όλες οι προτάσεις και οι σχεδιασμοί για την πόλη μας είναι αναρτημένοι στο διαδίκτυο.