Πρόταση ανάπλασης της οδού Θυσίας στο Μεσολόγγι

Κατάθεση πρότασης- λύσης Αρχιτεκτονικού-βιοκλιματικού  σχεδιασμού για την  ανάπλαση της οδού  Θυσίας στην Παλιά πόλη.

Με αφορμή το γεγονός  της κατάθεσης φακέλου για τα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου στις διαδικασίες που προχωρούν για το  Οpen Mall από τον Δήμο Μεσολογγίου, θέλουμε να καταθέσουμε δημόσια προς κάθε αρμόδιο  και την δικιά μας σχεδιαστική  πρόταση ως  πρόταση πολιτών, που σχεδιάζουν  κοινόχρηστους  χώρους  για την  πόλη του Μεσολογγίου. Επιθυμία μας είναι να ενημερωθεί  για την δουλειά μας η αρμόδια επιτροπή  που έχει επιφορτισθεί το εν λόγω θέμα καθώς και  η τεχνική ομάδα της Δ.Τ.Ε του Δήμου  που  θα ελέγξει -παραλάβει  την  πρόταση  του μελετητικού γραφείου που θα αναλάβει τη μελέτη.

Η λειτουργία  της οδού Θυσίας   ως πεζόδρομου  που προτείνεται,  προκύπτει   από το προσχέδιο πρότασης βελτίωσης  της  εγκεκριμένης κυκλοφοριακής μελέτης που μελετούμε  για την παλιά πόλη του Μεσολογγίου. Σε άλλο άρθρο μας αργότερα θα παρουσιάσουμε το σχεδιασμό της  πρότασής μας  και θα τον  αναλύσουμε.  

Σχεδιαστική  λύση για την οδό Θυσίας

Ο σχεδιασμός μας αναφέρεται σε   δύο τμήματα ανάλογα στο κυμαινόμενο  πλάτος της εν λόγω οδού. Το πρώτο  τμήμα  Ξεκινά από την Αγ. Παρασκευή και τελειώνει στο ξενοδοχείο Λίμπερτυ. Έχει μήκος 230μ. Παρουσιάζουμε σε  κάτοψη και πανοραμικό  σχεδιασμό το μισό  μήκος.

Το πλάτος  των 8,0μ της οδού διαμορφώνεται με ενιαία στάθμη. Διαχωρίζουμε τις λειτουργίες του καταστρώματος της οδού  με τα υλικά κατασκευής. Στο κέντρο  του καταστρώματος αναπτύσσεται  μια λωρίδα για τους τυφλούς με τα ειδικά πλακίδια στο μέσον. Δυτικά  μια λωρίδα πλάτους 1,20μ  για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια και ποδήλατα από έγχρωμο βιομηχανικό δάπεδο.  Χρησιμοποιήθηκαν ως υλικά επίστρωσης το   βοτσαλωτό σκυρόδεμα , οι πλεχτοί κυβόλιθοι, οι ορθογωνισμένες πλάκες και το έγχρωμο βιομηχανικό δάπεδο. Επίσης ο πεζόδρομος   φέρει σχεδιασμούς  από γρανίτη ή και άλλα υλικά.

Με τα διευρύσματα που δημιουργούμε  εναλλάξ εκατέρωθεν του δρόμου, αφενός αναπτύσσουμε το πράσινο και τον αστικό εξοπλισμό για ίση διαχείριση στο σχεδιασμό των ιδιοκτησιών εκατέρωθεν του δρόμου. Αφετέρου αποτρέπουμε  την ανάπτυξη ταχυτήτων στους ποδηλάτες με την κατάργηση της ευθύγραμμης κίνησης στην λωρίδα των τροχήλατων οχημάτων.

Το ελάχιστο  καθαρό πλάτος του οδοστρώματος για την παρέλαση  είναι   μεγαλύτερο ίσο των 5,00μ. Τα τμήματα που παρελαύνουν  στις γιορτές εξόδου μπορούν να σχηματίζουν επτάδες.

Με τον τρόπο αυτό   υιοθετούμε στο οδόστρωμα των κεντρικών πεζόδρομων της παλιάς πόλης  μια ξεχωριστή λωρίδα  για τυφλούς και μια για τροχήλατα με  υλικό επίστρωσης λείας επιφάνειας και όχι ανάγλυφης. Η διαδρομή  αυτή είναι «σιγμοειδής» για να μην αναπτύσσονται ταχύτητες. Τα ποδήλατα στην λωρίδα αυτή  κινούνται μόνο για βόλτα.

Το ελάχιστο  καθαρό πλάτος του οδοστρώματος για την παρέλαση  είναι   μεγαλύτερο ίσο των 5,00μ. Τα τμήματα που παρελαύνουν  στις γιορτές εξόδου μπορούν να σχηματίζουν επτάδες.

Με τον τρόπο αυτό   υιοθετούμε στο οδόστρωμα των κεντρικών πεζόδρομων της παλιάς πόλης  μια ξεχωριστή λωρίδα  για τυφλούς και μια για τροχήλατα με  υλικό επίστρωσης λείας επιφάνειας και όχι ανάγλυφης. Η διαδρομή  αυτή είναι «σιγμοειδής» για να μην αναπτύσσονται ταχύτητες. Τα ποδήλατα στην λωρίδα αυτή  κινούνται μόνο για βόλτα.

Προσπαθούμε με τον σχεδιασμό μας να αναδείξουμε στο  εμπορικό – ιστορικό  κέντρο ασφαλείς ξέχωρες διαδρομές  για τυφλούς και τροχήλατα οχήματα μέσα στους νέους δρόμους που θα πεζοδρομούνται από εδώ και στο εξής στην παλιά πόλη.   Επίσης προσπαθούμε να επιβάλλουμε το πράσινο με δένδρα και βοκαμβίλιες επί των όψεων των κτιρίων, τα παγκάκια και καλάθια απορριμμάτων που λείπουν σχεδόν παντελώς  από τους δρόμους της πόλης μας.

Το δεύτερο τμήμα σχεδιασμού  ξεκινά  από το Ξενοδοχείο Λίμπερτυ  μέχρι τον κήπο των Ηρώων. Έχει πλάτος 16μ.  Θα αναλυθεί σε επόμενο άρθρο μας.

Σημείωση: α) Για να γίνουν κατανοητά τα όσα αναλύουμε στο παρόν άρθρο  το καλύτερο θα ήταν να  μας δοθεί  η δυνατότητα να τα προβάλλουμε και να τα παρουσιάσουμε σε όλους  τους ενδιαφερόμενους για την ανάδειξη του συγκεκριμένου δρόμου του εμπορικού κέντρου της παλιάς μας  πόλης.

β) Η ίδια λύση δόθηκε και για την ίδιου πλάτους παράλληλη οδό των Ελευθέρων Πολιορκημένων, την οποία επίσης πεζοδρομούμε στην πρόταση βελτίωσης του εγκεκριμένου  σχεδιασμού της κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης.

γ )  Οι ηλεκτρονικοί τρισδιάστατοι σχεδιασμοί εκπονήθηκαν από τον Βεροιανό Μηχανικό κ. Δημ. Αράβα που σχεδιάζει εθελοντικά  και με πολύ αγάπη  για την πόλη μας.

H  ομάδα  που σχεδιάζει λύσεις  εθελοντικά  και καταθέτει  προτάσεις μελέτης για  τους κοινόχρηστους χώρους της πόλη μας.

  1. Τσακμακλή.Σταυρούλα – Πολιτικός Μηχανικός – Επίτιμο μέλος ΤΕΕ- Συγγραφέας
  2. Αράβας.Δημήτρης  -Πολιτικός Μηχανικός ΤΕ (με μεταπτυχιακό σε εναλλακτικούς    Σχεδιασμούς) Δημόσιος λειτουργός Δ.Τ.Υ   Π.Ε Αιτ/νίας.
  1. Ράπτης Βασίλης -Χημικός -Καθηγητής Ιταλικών – Ποδηλάτης
  1. Γεωργιάδης Γιάννης -Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

Στοιχεία επικοινωνίας:

E-Mail:   tsakmalistavroula@yahoo.gr             Web:    http://tsakmakli.wordpress.com.      Όλες οι προτάσεις και οι σχεδιασμοί  για την πόλη μας είναι  αναρτημένοι στο διαδίκτυο.