Χωρίς ψηφιακό οργανόγραμμα ο Δήμος Αμφιλοχίας

Για αρκετά χρόνια στον Δήμο Αμφιλοχίας κυριαρχεί μια λογική από μέρους της Δημοτικής αρχής πλήρους εγκατάλειψης σε όλους τους τομείς ( αναπτυξιακά έργα, παραγωγικές υποδομές, αθλητισμός, πολιτισμός). Με ευθύνη του Δημάρχου Αμφιλοχίας κάθε τέτοια δραστηριότητα έχει παραμεληθεί…Στους πολίτες της πόλης μας έχει γίνει συνείδηση πια ότι η ενασχόληση του Δημάρχου Αμφιλοχίας κ. Κοιμήση με τις αυτοδιοικητικές εκλογές είναι μόνο γιατί αποτελούν όχημα για να εκλέγεται στο ΔΣ της ΚΕΔΕ και για την πολιτική του καριέρα! Ακόμη και σε διοικητικά ζητήματα , που παλιότερα υπερηφανεύονταν ο ίδιος σε εφημερίδες με παχιούς τίτλους και με μακροσκελή άρθρα ότι ο Δήμος μας κατέχει τα πρωτεία και σε αυτό υπολείπεται πια…
Από τις 3 Οκτωβρίου 2017 στάλθηκε εγκύκλιος από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε όλους τους φορείς του Δημοσίου καθώς και σε όλους τους Δήμους και της Περιφέρειες της χώρας μας για την κατάρτιση Οργανογράμματος. Το Ψηφιακό Οργανόγραμμα περιλαμβάνει όλες τις οργανικές μονάδες κάθε φορέα του Δημοσίου, τους υπηρετούντες σε κάθε οργανική μονάδα υπαλλήλους και τα αντίστοιχα περιγράμματα θέσεων εργασίας συναρτώντας κάθε οργανική μονάδα με την ιεραρχικά ανώτερή της και κάθε υπάλληλο με την μονάδα στην οποία υπηρετεί.
Οι περισσότεροι Δήμοι του νομού και της χώρας μας ,αλλά και το σύνολο των Περιφερειών ( όπως και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πολύ έγκαιρα) κατάρτισαν τα οργανογράμματά τους παραμένοντας ο Δήμος Αμφιλοχίας για άλλη μια φορά ουραγός… Τα οργανογράμματα αποτελούν πολύ σημαντικές διαδικασίες και καθορίζουν την εσωτερική δομή του κάθε Δήμου αναπαριστώντας την διάρθρωση των δημοτικών υπηρεσιών σε γενικές διευθύνσεις, διευθύνσεις, τμήματα ή τομείς αρμοδιοτήτων, αυτοτελή τμήματα και αυτοτελή γραφεία. Αποτελούν ένα αποφασιστικό βήμα για το χτύπημα της γραφειοκρατίας στο δημόσιο τομέα και υποβοηθούν στη μείωση του κόστους και σε ανθρωποώρες αλλά και σε υλικό. Δημιουργούνται έτσι καλύτεροι όροι για την κινητικότητα των υπαλλήλων στο δημόσιο (αποσπάσεις-μετατάξεις).
Όλοι γνωρίζουμε πως σε κάθε υπουργείο υπάρχουν σωροί εγγράφων που χρειάζονται πάρα πολλές υπογραφές και μια τελική υπογραφή από τον εκάστοτε υπουργό, προκειμένου να ολοκληρωθεί μια απόσπαση ή μια μετάταξη στο δημόσιο τομέα. Αυτό είναι το ένα κομμάτι, το γραφειοκρατικό. Αν ένας υπάλληλος δηλαδή ήθελε να μετακινηθεί κάπου, έπρεπε να τον αφήσει αυτός που προΐσταται της υπηρεσίας στην οποία ανήκει και να τον δεχθεί κάποιος άλλος. Αυτό συνήθως γινόταν από διαδικασίες πελατειακού τύπου κι όχι ορθολογικού. Και βεβαίως, η διαδικασία αυτή κρατούσε έως και ένα χρόνο. Αυτό, λοιπόν, τελείωσε και αποτελεί μια μεγάλη τομή στο δημόσιο τομέα.
Το βασικό ζήτημα που αφορά τον Δήμο μας είναι γιατί δεν έχει καταρτιστεί ακόμα το Οργανόγραμμα διάρθρωσης των δημοτικών υπηρεσιών. Είναι ζήτημα ανικανότητας της σημερινής Δημοτικής αρχής; Μήπως βολεύει να υπάρχει αυτή η θολή κατάσταση ώστε να γίνονται πιο εύκολα μικροεξυπηρετήσεις και ρουσφετολογικές αποσπάσεις υπαλλήλων εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών του 2019;
Ίσως βέβαια και όλα τα παραπάνω, γιατί η ανοργανωσιά είναι πολιτική επιλογή… Οι υπηρεσίες του Δήμου μας είναι σε οριακό σημείο με έναν έντονο κατακερματισμό και το οικοδόμημα είναι υπό κατάρρευση. Στις οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες υπάρχει φανερή υποστελέχωση, αλλά λόγω ότι μείναμε τελευταίοι στην κινητικότητα δεν θα μπορεί να μεταταχθεί ,ούτε να αποσπασθεί κάποιος υπάλληλος.

20/4/2018

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Δήμου Αμφιλοχίας
Βαγγέλης Τσούκας
Κώστας Μπεκατώρος
Αντρέας Μυλωνάς